- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پسکوف: مسکو داده های درستی از وجود مزدوران فرانسوی در اوکراین دارد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، که مسکو اصرار دارد که داده های درستی در اختیار دارد که نشان می دهد مزدوران فرانسوی در اوکراین حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین درباره ای اتهام های فرانسه درباره ای روسیه مبنی بر داده های نادرست درباره ای مشارکت مزدوران فرانسوی در درگیری ها در اوکراین گفت: "ما همچنان اصرار داریم که داده های درستی داریم که حاکی از وجود شهروندان فرانسوی در اوکراین، مزدوران فرانسوی است. و همچنین توجه را به اظهارات نمایندگان فرانسه جلب می کنیم که نمی توانند با کسانی که می خواهند در این کشتار در اوکراین شرکت کنند کاری انجام دهند. ما از این موضوع متاسفیم".
وزارت امور خارجه فرانسه پس از افشای حضور مزدوران فرانسوی در جنگ اوکراین با وجود شواهد فراوان مبنی بر حضور مزدوران اوکراینی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین، تلاش کرد تا از هموطنانش که در یگان‌های اوکراینی می‌جنگنند، انکار کند و اطلاعات مربوط به نابودی ده‌ها مزدور فرانسوی در خارکف را "دستکاری فاحش روس ها" اعلام کرد.
Украинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تلاش پاریس برای رهایی از مزدوران فرانسوی در اوکراین
در 17 جنوری، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که نیروهای مسلح روسیه با یک حمله با دقت بالا، یک نقطه استقرار موقت جنگجویان خارجی را که بیشتر آنها مزدوران فرانسوی بودند در خارکف نابود کردند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد، که بیش از 60 شبه نظامی کشته شدند.
وزارت خارجه فرانسه می‌گوید: "فرانسه هیچ مزدوری در اوکراین یا هیچ جای دیگر ندارد".
خبرگزاری فرانسه به نقل از این وزارتخانه گفت: "این یکی دیگر از دستکاری‌های فاحش روس‌ها است".
نومبر گذشته، کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که بیش از 520 مزدور خارجی از 44 کشور که در کنار نیروهای مسلح اوکراین می جنگنند، در پرونده های جنایی شرکت کردند، از جمله شهروندان فرانسوی که به طور غیابی به مزدوری متهم شدند.
در همان ماه، گئورگی چوبتیدزه، مزدور گرجستانی اسیر شده به اسپوتنیک گفت، که مزدوران خارجی از "لژیون دوم بین المللی" اوکراین در اسلاویانسک مستقر بودند، آنها از ترس حملات موشکی روسیه در آپارتمان های اجاره ای زندگی می کردند. به گفته وی، در میان آنها فرانسوی ها بودند. او همچنین در مورد فرانسوی هایی صحبت کرد که در قلمرو تحت کنترل کیف از غیرنظامیان سوء استفاده کردند. وی به ویژه از موردی خبر داد که یک مزدور فرانسوی به پای یکی از ساکنان محلی شلیک کرد.
در اگوست 2023، فردریک ماتیو، نماینده پارلمان فرانسه از حزب چپ "فرانسه بی تعظیم"، درخواستی را به رئیس وزارت امور داخله فرانسه، جرالد دارونین ارسال کرد و در آنجا به خطرات امنیتی مرتبط با بازگشت شبه نظامیانی که در اوکراین جنگیدند به میهن خود اشاره کرد.
به گفته وی، در میان 400 فرانسوی که از آغاز درگیری به اوکراین رفته اند، حدود صد شبه نظامی وجود دارد که بیشتر آنها آشکارا خود را بخشی از جنبش راست افراطی معرفی می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала