یورش انتحاری در پاکستان از سوی یک طالب افغانستانی انجام شده بود

نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان
نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2023
عضو شوید
منابع می گویند، که یورش دیروز انتحاری در پاکستان از سوی یک جنگجوی گروه طالبان افغانستانی انجام شده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، به‌دنبال رویداد یورش انتحاری بر یک پایگاه نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه دیره اسماعیل‌خان ایالت خیبر پختونخواه که منجر به کشته شدن دست‌کم 23 افسر پولیس این کشور شد، برخی منابع ادعا می‌کنند که عامل این یورش یک عضو گروه طالبان افغانستان بوده است.
منابع سه‌شنبه‌شب، 21 قوس، با نشر نوار دیداری در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که قاری شاکر، از اعضای گروه طالبان افغانستان، عامل این یورش بوده است.
طیارات هند پاکستان را بمبارد میکنند، تشنج در کشمیر افزایش می یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2023
ارتش پاکستان: 25 سرباز و 27 تروریست در دیره اسماعیل خان کشته شدند
به گفته منابع، این عضو گروه طالبان باشنده ولسوالی موسی‌قلعه هلمند است.
قاری شاکر پیش از این حمله در یک پیام صوتی از خانواده خود خواسته بود تا با شنیدن خبر مرگش غمگین نشوند.
وی در این پیام گفته است: "وقتی درباره ای شهادت من خبر می‌شوید، دو رکعت نماز شکر ادا کرده و شکر بکشید که من در این راه شهید شدم".
تاریخ ضبط این پیام مشخص نیست.
گروه طالبان افغانستان تا کنون در اینباره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
مسئولیت یورش انتحاری روز سه‌شنبه، 21 قوس، در خیبر پختونخواه را گروه جهاد پاکستان وابسته به تی‌تی‌پی برعهده گرفته است.
در پی این یورش، وزارت امور خارجه پاکستان از طالبان خواست تا رهبری تحریک طالبان این کشور (تی‌تی‌پی) را تسلیم‌ اسلام‌آباد کند.
این وزارت‌خانه با نشر خبرنامه‌ای گفته که از طریق سفارت گروه طالبان در پاکستان به رهبران این گروه در کابل اطلاع داده است تا رویداد پسین را به‌صورت علنی در بالاترین سطح نکوهش کنند.
یادآوری می کنیم، که شاخه امور رسانه ای ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد، که در سه رویداد جداگانه در دیره اسماعیل خان خیبر پختونخوا، 25 سرباز ارتش پاکستان جان باختند و 27 تروریست نیز کشته شدند.
این بالاترین آمار تلفات یک روزه ارتش پاکستان در اثر یورش های تروریستی در سال روان است. پیش از این در ماه جولای 12 سرباز در عملیات نظامی جداگانه در مناطق ژوب و سویی بلوچستان کشته شدند. رادیو دولتی پاکستان گزارش داد، انوارالحق کاکار، نخست وزیر پاکستان، این حمله را به شدت محکوم کرد و گفت که نیروهای امنیتی از چنین "اقدامات بزدلانه" تضعیف نخواهند شد. وی گفت که تمام ملت به شهدایی که جان خود را در جنگ در برابر تروریسم فدا کردند درود می فرستند. نخست وزیر پاکستان همچنین به مقامات دستور داد تا بهترین درمان را به زخمیان ارائه دهند.
یادآوری می کنیم، که پاکستان در جریان بیش از چهل سال از گروه های مخالف حکومت های افغانستان با همکاری امریکا پشتیبانی می کرد. این کشور در زمان حضور نیروهای اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان از مجاهدین پشتیبانی و پس از آن در جریان بیش از 30 سال از گروه طالبان و القاعده پشتیبانی می کرد و حکومت های پیشین افغانستان همیشه پاکستان را متهم به پشتیبانی از تروریسم می کرد و اما مسئولان این کشور همیشه این گفته های مسئولان حکومت های پیشین افغانستان را نادیده می گرفت و از گروه های ضد حکومت افغانستان به سود خود کار می گرفت. اکنون صفحه برگشته و پاکستان گروه طالبان را متهم به پشتیبانی از گروه های تروریستی می کند. مسئولان پاکستان از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان در دوره ای نخست و دوم گروه طالبان پشتیبانی می کرد و در دور نخست گروه طالبان، پاکستان نخستین کشوری بود که گروه طالبان را به رسمیت شناخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала