وزارت خارجه روسیه: ناتو هیچ دلیل واقعی برای نظامی کردن منطقه بالتیک ندارد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ناتو هیچ دلیل واقعی برای نظامی کردن منطقه بالتیک ندارد؛ اقدامات این ائتلاف می تواند منجر به تضعیف امنیت منطقه شود و در طول برنامه ریزی نظامی در روسیه مورد توجه قرار خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست توجیهی گفت: "ناتو به سادگی هیچ دلیل واقعی برای نظامی کردن منطقه زمانی آرام بالتیک ندارد".
پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود که این ائتلاف پس از حوادث نورد استریم و بالتیک کانکتور، حفاظت از زیرساخت ها و حضور آن در بالتیک را تقویت کرده است.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
هرش: این تنها گام نخست افشاگری من درباره انفجار نورداستریم از سوی امریکا است
این دیپلمات یادآور شد، که تحقیقات در مورد حادثه خط لوله گاز بالتیک کانکتور هنوز کامل نشده است؛ موضوع حمله تروریستی به نورد استریم در غرب در حال خاموش شدن است. در این زمینه، مسکو خواستار انتظار برای نتایج تحقیقات قبل از افزایش فعالیت نظامی در منطقه بالتیک است.
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه افزود: "فعالیت نامتناسب ائتلاف در این منطقه تنها می تواند منجر به تنزل نهایی امنیت منطقه شود. همه اینها در چارچوب مفاهیم اعتقادی و اسناد ما طبیعتاً در چارچوب برنامه ریزی نظامی لحاظ خواهد شد".
خط لوله گاز بالتیک کانکتور بین استونیا و فنلند در شب هشتم اکتوبر متوقف شد. سپس اپراتور فنلندی Gasgrid Finland خاطرنشان کرد، که خط لوله گاز به دلیل نشت احتمالی کار نمی کند. پولیس فنلند در 24 اکتوبر گزارش داد که آسیب به خط لوله گاز بالتیک کانکتور بین فنلند و استونیا ظاهراً توسط Newnew Polar Bear، یک کشتی با پرچم هنگ کنگ، پس از تلاش های مکرر برای تماس با خدمه کشتی ناموفق بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала