القصف الإسرائيلي على غزة - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای چهلمین روز درگیری اسرائیل-حماس + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
01:04 16.11.2023
آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی: دو مدرسه سازمان ملل در نوار غزه مورد اصابت قرار گرفت و تلفاتی داشت
به گفته این آژانس، دو مدرسه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفتند.
22:39 15.11.2023
نماینده یونیسف گزارش داد:
کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه در جریان تصادفی در مصر در مسیر نوار غزه مجروح شد و سفر وی به اسرائیل به تعویق افتاد.
19:16 15.11.2023
رئیس سازمان جهانی بهداشت: تهاجم نظامی اسرائیل به درمانگاه الشفا در غزه پذیرفتنی نیست
تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) در نشستی در ژنو گفت: "عملیات نظامی سربازان اسرائیلی در درمانگاه الشفا در غزه غیرقابل قبول است، بیماران و کارکنان پزشکی باید محافظت شوند".
وی گفت: "تهاجم نظامی اسرائیل به درمانگاه الشفاء در شهر غزه کاملا غیرقابل قبول است. بیمارستان ها میدان جنگ نیستند".
19:10 15.11.2023
رئیس سازمان جهانی بهداشت: تنها یک چهارم درمانگاه ها در غزه باز هستند
تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) در یک نشست خبری در ژنو گفت: امروز، 26 درمانگاه از 36 درمانگاه در غزه به دلیل آسیب‌های ناشی از اعتصابات یا کمبود سوخت تعطیل هستند، در حالی که تنها یک چهارم آن هنوز فعال هستند.
او گفت: "آنچه می دانیم این است که تنها یک چهارم درمانگاه های غزه هنوز کار می کنند: 26 درمانگاه از 36 درمانگاه اکنون یا به دلیل آسیب، حملات یا به دلیل تمام شدن سوخت بسته شده اند.
19:07 15.11.2023
ارتش اسرائیل اعلام کرد که چندین پرتاب از خاک لبنان را ثبت کرده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که طی یک ساعت گذشته چندین پرتاب از لبنان را شناسایی کرده و به یک پست دیده بانی حزب الله در داخل خاک لبنان حمله کردند.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود گفت: "در یک ساعت گذشته، چندین پرتاب از لبنان به سمت خاک اسرائیل ثبت شد. گزارشی از تلفات گزارش نشده است. نیروهای دفاعی اسرائیل در حال حاضر به منابع آتش حمله می‌کنند".
ارتش اسرائیل افزود که تانک های اسرائیلی به یک پست دیده بانی حزب الله در لبنان حمله کردند.
18:47 15.11.2023
روسیه بیش از 140 تن کمک های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه ارسال کرد
زاخارووا: روسیه بیش از 140 تن کمک بشردوستانه به ساکنان نوار غزه ارسال کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: روسیه در مجموع بیش از 140 تن کمک های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه ارسال کرده است.
زاخارووا گفت: "در مجموع، بیش از 140 تن کمک های بشردوستانه از روسیه ارسال شده است که توسط نمایندگان جمعیت هلال احمر مصر برای توزیع بین ساکنان نیازمند منطقه مسدود شده فلسطینی منتقل شده است".
18:25 15.11.2023
نخست وزیر ایتالیا با اردوغان درباره درگیری در خاورمیانه و کمک به فلسطینی ها گفتگو کرد
کاخ دولتی چیگی پس از گفتگو بین دو رهبر گزارش داد، نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مورد مناقشه در خاورمیانه گفت و گو کرد و ابراز امیدواری کرد که این درگیری گسترش نیابد.
سرویس مطبوعاتی دولت ایتالیا گزارش داد: "در جریان تبادل نظر، آخرین تحولات بحران جاری (خاورمیانه) مورد بررسی قرار گرفت. نخست وزیر برای کاهش سریع درگیری که نباید به بقیه منطقه سرایت کند ابراز امیدواری کرد و بر نقش تعیین کننده ترکیه در این زمینه تاکید کرد".
همانطور که اشاره شد، این گفتگو امکان تایید موضع ایتالیا، به ویژه نیاز به آزادی فوری گروگان های گرفته شده توسط جنبش حماس و حمایت از توقف های بشردوستانه برای جمعیت غیرنظامی در نوار غزه را فراهم کرد.
در این بیانیه آمده است: "هر دو رهبر آمادگی خود را برای کمک به تضمین امنیت و ثبات در این مرحله دشوار در منطقه تایید کردند".
18:19 15.11.2023
فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت: 70 درصد ساکنان نوار غزه تا پایان روز به دلیل کمبود سوخت در این منطقه، دسترسی به آب سالم را از دست خواهند داد.
18:14 15.11.2023
18:12 15.11.2023
15:28 15.11.2023
اردوغان: نتانیاهو باید در دادگاه بین المللی کیفری در لاهه برای نسل کشی در نوار غزه حاضر شود
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به دلیل ارتکاب نسل کشی در نوار غزه در دادگاه کیفری بین المللی (ICC) در لاهه حاضر شود.
دادستانی کل استانبول روز سه شنبه با ارسال درخواستی به وزارت دادگستری ترکیه، پرونده جنایی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را آغاز کرد و از دادگاه کیفری بین المللی به اتهام نسل کشی در نوار غزه محاکمه کرد.
اردوغان در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: "اکنون صدها هزار وکیل در رابطه با نسل کشی نتانیاهو به دیوان بین المللی کیفری در لاهه شکایت می کنند، ما تمام اقدامات لازم را در رابطه با این نسل کشی انجام خواهیم داد. اگر اسرائیل همچنان به کشتار خود ادامه دهد، یک کشور تروریستی در نظر گرفته خواهد شد که در سراسر جهان نفرین شده است".
15:04 15.11.2023
حزب‌الله از اسرائیل می‌خواهد که حملات به غیرنظامیان را متوقف کند و قول می‌دهد که همین کار را انجام دهد
نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت، که جنبش حزب الله لبنان اسرائیل را متهم به یورش به غیرنظامیان می کند و اگر نیروهای اسرائیلی حمله به غیرنظامیان را متوقف کنند، جنبش نیز همین کار را خواهد کرد.
قاسم در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی موندو گفت: "غیرنظامیان هرگز هدف ما نبودند تا زمانی که اسرائیل شروع به کشتار غیرنظامیان کرد. ما جمعیت آن (اسرائیل) را به یک هدف تبدیل کردیم تا اسرائیل خود را محدود به حمله به اهداف نظامی کند. اگر اسرائیل حمله به غیرنظامیان را متوقف کند، ما نیز همین کار را خواهیم کرد".
در هفته‌های پسین، ارتش اسرائیل و جنبش شیعی حزب‌الله لبنان مرتباً به تبادل آتش پرداخته‌اند. پیش از این، نجیب میقاتی، سرپرست دولت لبنان، گفته بود که مقامات برای حفظ آرامش در داخل کشور در بحبوحه تشدید تنش ها بین اسرائیل و نوار غزه تلاش می کنند.
14:25 15.11.2023
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که از عملیات الشفا در غزه شوکه شده است، گفت: درمانگاه ها برای جنگ نیستند.
مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، که از گزارش‌های مربوط به عملیات نظامی در درمانگاه الشفاء در نوار غزه شوکه شده بود، گفت، که درمانگاه ها مکانی برای نبرد نیستند.
وی افزود: نگهداری از بیماران و کادر درمانی باید بر همه مسائل اولویت داشته باشد. من از گزارش های حمله نظامی به درمانگاه الشفا در غزه شوکه شده ام.
گریفیث در پستی در شبکه اجتماعی X گفت: "نگهداری از نوزادان، بیماران، پرسنل پزشکی و همه غیرنظامیان باید بر همه مسائل اولویت داشته باشد. درمانگاه ها جای درگیری نیستند".
پیش از این، نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که در حال انجام یک عملیات "دقیق و هدفمند" در مرکز پزشکی الشفاء هستند و تلاش می کنند به غیرنظامیان آسیب نرسانند.
14:22 15.11.2023
پوتین و السیسی درباره ای میانجیگری برای حل مناقشه در خاورمیانه گفتگو نکردند
دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر درباره امکان میانجی‌گری در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل گفتگو نکردند؛ این موضوع در گفت‌وگوی آنها مورد بحث قرار نگرفت.
پسکوف به خبرنگاران گفت: "نه، این موضوع مورد بحث قرار نگرفت".
14:20 15.11.2023
ارتش اسرائیل یک انبار دارو و تجهیزات پزشکی را در مجتمع پزشکی الشفاء منفجر کرد
13:23 15.11.2023
ارتش اسرائیل بار دیگر از تعلیق 4 ساعته درگیری ها در شمال غزه خبر داد
آویچای آدرای، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: نیروهای دفاعی اسرائیل بار دیگر از تعلیق چهار ساعته عملیات نظامی در برخی مناطق شمال نوار غزه برای تخلیه مردم به جنوب این منطقه خبر داد.
در پیامی که در صفحه آدرای در شبکه اجتماعی X منتشر شده است، آمده است: "امروز ما تعلیق موقت تاکتیکی فعالیت‌های نظامی را در طول روز، به ویژه از ساعت 10:00 (11:00 به وقت مسکو) تا 14:00 (15:00 به وقت مسکو) برای اهداف بشردوستانه در السلام و النور اجرا خواهیم کرد. محله های منطقه جبالیه این زمان را برای رسیدن به خیابان صلاح الدین اختصاص دهید و به سوی جنوب بروید".
12:46 15.11.2023
سفیر روسیه در اسرائیل: امریکا به جای اعتراف به شکست های خود، اسرائیل را به اتخاذ تدابیر سخت تحت فشار قرار می دهد.
آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در اسرائیل می گوید: ایالات متحده که سیاستش در قبال درگیری فلسطین و اسرائیل منجر به تشدید تنش کنونی شده است، به جای اعتراف به اشتباهات خود، اسرائیل را به اتخاذ اقدامات سخت سوق می دهد.
وی خاطرنشان کرد، که تشدید مناقشه تا حد زیادی نتیجه سیاست شکست خورده امریکا در خاورمیانه است که "فرآیندهای زیادی" را غصب کرد و بدون در نظر گرفتن منافع این کشور برای توافق‌ها فشار آورد. کشورهای منطقه سفیر خاطرنشان کرد: در همان زمان، واشنگتن راه حلی برای مشکل فلسطین را فراموش کرده یا رسماً اعلام کرد، اما به طور مشخص به آن پرداخته نشد.
ویکتوروف گفت: "اکنون به نظر من آنها به جای اعتراف به شکست های خود و پیوستن به اقدامات جمعی در منطقه، دوباره به خط اقدامات یکجانبه ادامه می دهند و به نظر من اسرائیل را به اقدامات سختی سوق می دهند که در حال حاضر نباید انجام شود".
به گفته این دیپلمات، "همه این کارها انجام می شود تا اوضاع ادامه پیدا کند و سپس آنها بیایند و شرایط خود را دیکته کنند".
وی افزود: بیایید به صراحت بگوییم: این دقیقاً راهی برای حل این مناقشه نیست.
12:42 15.11.2023
شمار کشته شدگان آژانس سازمان ملل متحد که به آوارگان فلسطینی کمک می کند به 102 نفر رسید
این سازمان در گزارش وضعیت خود اعلام کرد، که از زمان آغاز درگیری ها، 102 کارمند آژانس کمک رسان و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) کشته شده اند که بیشترین تعداد امدادگران سازمان ملل در هر درگیری کشته شده اند.
پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در مصاحبه با CNN گفته بود که از آغاز تشدید تنش ها بین حماس و اسرائیل تاکنون 101 کارمند سازمان ملل کشته شده اند.
در این گزارش آمده است: "در مجموع 102 کارمند آنروا/ UNRWA از زمان آغاز درگیری ها کشته شده اند که بالاترین تعداد کارکنان بشردوستانه سازمان ملل است که در درگیری ها در تاریخ سازمان ملل کشته شده اند.
12:39 15.11.2023
سفیر روسیه در اسرائیل گفت: کمک های بشردوستانه کافی در غزه وجود ندارد، بنابراین آتش بس ضروری است
آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در اسرائیل گفت: کمک‌های بشردوستانه کافی در نوار غزه وجود ندارد؛ در زمان‌های آرام، این کمک‌ها بیشتر بود، بنابراین اکنون باید خصومت‌های فعال متوقف شود.
ویکتوروف در شبکه تلویزیونی روسیا 24 گفت: "ما درباره ای ده ها لاری (با کمک های بشردوستانه) در روز صحبت می کنیم، و قبل از تشدید درگیری، روزانه 500 لاری وجود داشت. این در شرایط عادی است. و اکنون شرایط فاجعه بار است. این کمک کمی کمک می کند، اما کاملاً ناکافی است، بنابراین ما باید آتش بس کنیم و با مشکل انسانی به طور جدی و کامل برخورد کنیم".
12:24 15.11.2023
سفیر روسیه در اسرائیل: درجه گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل در منطقه بسیار بالاست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала