پوتین از ناامن سازی عمدی کشورهای مشترک المنافع هشدار داد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время встречи в Пекине с премьер-министром Таиланда Сеттхой Тхависином
Президент РФ Владимир Путин во время встречи в Пекине с премьер-министром Таиланда Сеттхой Тхависином - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
عضو شوید
پوتین: اقدامات برخی کشورها با هدف تضعیف قدرت در کشورهای مشترک المنافع است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت‌کنندگان در نشست یازدهم دبیران شورای امنیت کشورهای مشترک المنافع که امروز در مسکو افتتاح شد، گفت: فعالیت برخی کشورها مستقیماً با هدف تضعیف قدرت در دولت‌ها در فضای پس از فروپاشی شوروی است؛ کشورهای مستقل مشترک المنافع نیازمند کار پیشگیرانه در زمینه امنیت هستند.
وی گفت: "علاوه بر این، اقدامات برخی کشورها مستقیماً با هدف تضعیف قدرت مشروع، ثبات اجتماعی و ارزش‌های سنتی در کشورهای CIS و نقض روابط نزدیک تجاری، همکاری و فرهنگی سنتی ما است."
رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد که تهدیدات مشترک تروریسم، جنایات سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی و همچنین رادیکالیسم و ​​افراط گرایی برای اعضای CIS مشترک است. علاوه بر این، خطرات در حوزه های امنیت اقتصادی، اطلاعاتی، فناوری و بیولوژیکی باقی می ماند.
پوتین افزود که وضعیت بین المللی همچنان بسیار متشنج است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: "در تعدادی از مناطق، درگیری های قدیمی تشدید شده و کانون های جدید درگیری پدیدار شده است. به ویژه، در خاورمیانه، جایی که دور جدیدی از رویارویی فلسطین و اسرائیل برانگیخته شده است که در درجه اول غیرنظامیان از آن رنج می برند."
وی گفت که این وضعیت "نه تنها به یک واکنش جمعی هماهنگ، بلکه به کارهای پیشگیرانه زیادی نیاز دارد". پوتین تاکید کرد که برای کشورهای مستقل مشترک المنافع مهم است که "از پتانسیل پیش بینی، اطلاعات و تحلیلی شوراهای امنیت" برای مطالعه جامع اوضاع در کشورهای مشترک المنافع و در کل جهان استفاده کامل کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала