جبهه آزادی: تمایل نداشتن گروه طالبان به تامین امنیت نقاط آسیب پذیر بنا به تعصبات قومی-مذهبی است

© Freedom Front's Twitterیورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا
یورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
عضو شوید
جبهه آزادی در واکنش به انفجار دیروز غرب کابل نوشته است، که بنیان گذار انفجار و انتحار گروه طالبان است و اکنون این گروه هیچ تمایلی برای تامین امنیت این نقطه آسیب پذیر کابل ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی امروز در واکنش به انفجار دیروز غرب کابل با نشر اعلامیه ای نوشت: "در ادامۀ جنایت های طالبان و گروه های هم‌فکر و هم‌پیمان آنان، انفجار یک موتر حامل غیرنظامیان در منطقۀ دشت برچی کابل بار دیگر شماری از هموطنان بیگناه ما را شهید و زخمی ساخته است. جبهه آزادی افغانستان این حملۀ وحشیانه بر غیر نظامیان را با شدیدترین الفاظ محکوم نموده و آن‌را ادامهِ حملات هدفمند بر شهروندان افغانستان بر بنیاد دلایل مذهبی-قومی شمرده و خاطر نشان می‌سازد که حمله بر اهداف ملکی و افراد غیرنظامی در دو دهه اخیر توسط طالبان بنیان گذاری و اجرا شده است. حادثه دیروز در دشت برچی کابل در فاصلۀ کم‌تر از دو هفته با رویداد مشابه در همین بخش کابل، نمایانگر عدم تمایل گروه طالبان به تامین امنیت نقاط آسیب پذیر بنا به تعصبات قومی-مذهبی است".
دو انفجار پی در پی در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
جزئیات انفجار امروز غرب کابل/ نزدیک به 50 کشته و زخمی/ نکوهش کرزی/ داعش مسئولیت گرفت
این جبهه در ادامه افزوده است: "جبهه آزادی افغانستان، بر مبنای اطلاعات موثق موقف همیشگی خود در این باره را تکرار میکند که حملات هدفمند بالای جامعۀ هزاره و شیعۀ افغانستان در تبانی نزدیک با حلقاتی در دورن طالبان صورت میگیرد. طوری که در بیست سال گذشته طالبان زمینه ساز حضور گروه های دهشت افگن در کشور بودند، در حال حاضر که قدرت سیاسی را از طرق نامشروع قبضه کرده اند این زمینه بیشتر از قبل مهیا شده است".
در ادامه این اعلامیه آمده است: "مبارزۀ طالبان در برابر داعش، یک امر تبلیغاتی و تصنعی به هدف اغفال جامعه جهانی غرض حصول و تداوم مستمری نقدی است. طالبان خود به طور گسترده دست به قتل و کشتار و زندانی سازی نظامیان سابق و افراد ملکی زیر عنوان عضویت در جریان های مقاومت مسلحانه زده و به سرکوب مبارزات مدنی زنان ادامه میزنند. حلقات اصلی وابسته به داعش در زیر چتر حمایتی شبکۀ حقانی قرار داشته و به صورت همآهنگ با گروه طالبان دست به کشتار هزاره ها و شیعیان میزنند. کشتار هزاره ها با نقاب داعش در حقیقت مکمل استراتیژی عدم مدارای مذهبی طالبان در برابر هموطنان شیعۀ ما است که حقیقت این امر را با خطبه های ملا های وابسته به شبکۀ حقانی و دیگر مبلغان این گروه میتوان محک زد".
در پایان این جبهه به بیرون کردن مهاجرانی افغانستانی از پاکستان خاطر نشان کرد: "از دید جبهۀ آزادی، اخراج کتله‌ای مهاجران افغانستان از پاکستان، افزایش تهدیدات امنیتی بالای بخش های مشخصی از مردم افغانستان و بحران ها و چالش های روبه افزایش بشری، اقتصادی و امنیتی که بهای آن را مردم افغانستان می‌پردازند، همه و همه ریشه در رویکرد های ساده‌لوحانه، خشونت‌آمیز و ناعاقبت اندیشانۀ طالبان با مناسبات و رقابت های باداران و ولی نعمتان شان در منطقه و جهان دارد. جبهه آزادی افغانستان، یکبار دیگر حملۀ بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع مان را یک عمل وحشیانه و غیر انسانی خوانده و تعهد میسپارد که با تمامی امکانات در راستای افشای حلقات هراس افگنی که مسئولیت خون شهدای ما را عهده دارند از هیچ سعی و تلاشی دریغ نورزیده با تمام قدرت به سرکوب تروریستان قاتل ادامه میدهد".
یادآوری می کنیم، که دیروز در نزدیک درمانگاه محمد علی جناج یک انفجار شدید در موتر کاستر رخ داد که در نتیجه نزدیک به 50 نفر کشته و زخمی شدند و پس از آن گروه تروریستی داعش مسئولیت این یورش را به دوش گرفت. نزدیک به دو هفته پیش نیز داعش یک یورش انتحاری در دشت برچی کابل انجام داده بود که در آن انفجار نزدی به 30 نفر کشته و زخمی شده بودند. با وجود که گروه طالبان از امنیت خوب افغانستان سخن می زنند، اما یورش های به اصطلاح گروه تروریستی داعش بر شیعیان افغانستان در زمان حکومتداری گروه طالبان افزایش پیدا کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала