جایگاه زنان در اسلام؛ تناقض حقوق زنان در افغانستان با اسلام

© Flickr / World Economic ForumUN Secretary-General Ban Ki-moon's special adviser on post-2015 development, Amina J. Mohammed
UN Secretary-General Ban Ki-moon's special adviser on post-2015 development, Amina J. Mohammed - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
عضو شوید
امینه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در سخنرانی خود در عربستان سعودی گفت: با وجود اینکه زنان کمک های خارق العاده ای به تمدن اسلامی کرده اند، اما در بسیاری از کشورها هنوز جا مانده اند.
به گزارش اسپوتنیک، امینه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در سخنرانی خود در عربستان سعودی، ضمن اشاره وضعیت اضطراری زنان افغانستان که اسلام به وضوح خواستار پایان دادن به همه قوانین و اعمال تبعیض آمیز است که مانع دسترسی به آموزش و پرورش می شود، و خاطرنشان کرد که 130 میلیون دختر در سراسر جهان از تحصیل بازمانده اند و وضعیت خاص در افغانستان را برجسته می کند.

وی گفت: "زنان افغان باید نقش کامل خود را در ساختن آینده کشورشان ایفا کنند و کشورشان برای شکوفایی به زنان و دخترانش نیاز دارد. محدودیت‌های شدید طالبان* و محرومیت از حقوق بخشیده شده الهی باید فوراً مورد رسیدگی قرار گیرد."

خانم محمد با عطف به جبهه دوم گفت که پیشبرد فرصت های اقتصادی و حقوق زنان و دختران فقط یک مسئله انصاف یا برابری نیست، بلکه مسئله عدالت، پیشرفت و رفاه برای کل جامعه است.
امینه محمد می گوید: زمانی که میلیون ها زن و دختر از کمک به جوامع و اقتصاد خود منع می شوند، "ما می بینیم که حقوق زنان پایمال می شود، همانطور که امروز در افغانستان وجود دارد"، و افزود که "همه ما ضرر می کنیم."
رتبه بندی  زنان، صلح وامنیت برای سال 2023-24  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
جایگاه زنان افغانستان در شاخص "زنان، صلح وامنیت"
او گفت: "من از همه شما می خواهم که به صدای زنان ما در جوامع ما، به ویژه خواهران ما در افغانستان گوش دهید و آنها را تقویت کنید." بیایید با هم این تصور نادرست و این جهل که محرومیت از تحصیل و فرصت‌های دختران و زنان با ایمان اسلامی ما سازگار است را از بین ببریم.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала