کمیته حقوق کودک سازمان ملل: ما کشتار کودکان در غزه از سوی اسرائیل را نکوهش می کنیم

© AP Photo / Hatem AliПалестинцы, раненые в результате израильского удара по сектору Газа, ждут лечения в больнице в Рафахе
Палестинцы, раненые в результате израильского удара по сектору Газа, ждут лечения в больнице в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
عضو شوید
کمیته حقوق کودک سازمان ملل کشتار بیش از 3.5 هزار کودک در غزه از سوی اسرائیل را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) منتشر شد، گفت: "کمیته حقوق کودک سازمان ملل مرگ بیش از 3500 کودک در نتیجه یورش های اسرائیل به غزه از 7 اکتوبر تا به اکنون را را نکوهش می‌کند".
در این بیانیه آمده است: "کمیته حقوق کودک تشدید یورش های اسرائیل به اهداف غیرنظامی در نوار غزه را که از 7 اکتوبر 2023 تاکنون بیش از 3500 کودک را کشته است، به شدت نکوهش می کند".
در بیانیه افزوده شده است: "ما همچنین عمیقاً نگران وضعیت کودکانی هستیم که همچنان در گروگان هستند".
Разрушения после удара по Газе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
نکوهش یورش اسرائیل بر اردوگاه آوارگان از سوی گوترش
اعضای کمیته تاکید می‌کنند که علی‌رغم حمایتی که باید از همه کودکان بر اساس قوانین بین‌المللی صورت گیرد، در ماه اول این جنگ، گزارش‌هایی مبنی بر اعمال ممنوع‌شده توسط حقوق بشردوستانه بین‌المللی از جمله قطع عضو، زخمی شدن، آدم‌ربایی، آوارگی اجباری، مراقبت‌های پزشکی محرومیت‌سازی از غذا و آب منتشر شد.
این بیانیه می افزاید: "این کمیته خواستار پایان دادن به آسیب های ویرانگر به زندگی کودکان در سرزمین های اشغالی فلسطین است. ما صدای خود را به کسانی اضافه می کنیم که خواهان آتش بس فوری هستند. ما خواهان آزادی فوری کودکان گروگان‌ها به همراه سرپرستان آنها هستیم تا اولین گام فوری برای آزادی همه گروگان‌ها باشد".
جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت، که حدود 940 کودک در غزه ناپدید شده اند که احتمالاً زیر آوار مانده اند و حدود 3450 کودک طی سه هفته کشته شده اند. او همچنین گفت، که غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از آن، جنگجویان سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را زیر کنترل خود درآورد و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. شمار قربانیان نوار غزه از 8.5 هزار نفر گذشت و بیش از 21 هزار نفر زخمی شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند. سفارت روسیه گزارش داد، که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به دیدگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها برپایه ای چارچوب "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب بر پایه موافقت نامه ای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز یکدیگر فراهم می کند. مناقشه فلسطین و اسرائیل، در پیوند با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ساخته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала