امریکا از پاکستان خواست تا همکاران افغان این کشور را اخراج نکند

© AFP 2023 / Sanaullah SeiamСотрудники афганской полиции на афгано-пакистанской границе в Спин Болдаке
Сотрудники афганской полиции на афгано-пакистанской границе в Спин Болдаке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
عضو شوید
امریکا از پاکستان می خواهد که 25 هزار پناهجوی افغان را به دلیل تهدید انتقام جویانه طالبان اخراج نکند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده از مقامات پاکستانی خواسته است که 25 هزار پناهجوی افغان را که قبل از به قدرت رسیدن طالبان* در اگست سال 2021، به دلیل همکاری با ارتش ایالات متحده تهدید به تلافی جویانه شده اند، به کشورشان بازگردانند.
به گزارش اکسپرس تریبون، واشنگتن در ارتباط سطح بالایی با اسلام آباد درباره سرنوشت این مهاجران افغانی است و فهرستی از افغان هایی که واجد شرایط دریافت ویزای ویژه برای اسکان مجدد در ایالات متحده و دریافت پناهندگی در آنجا هستند را به مقامات پاکستانی ارائه کرده است.
دونالد بلوم، سفیر ایالات متحده در پاکستان گفت: "ایالات متحده و پاکستان در تضمین امنیت و محافظت از این دسته از پناهجویان از افغانستان در برابر خطری که آنها را تهدید می کند، منافع متقابل دارند."
Афганские беженцы прибывают на автовокзал Карачи в провинции Синд - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
زوایای تاریک اخراج مهاجران افغان از پاکستان + تصاویر
مهلت خروج داوطلبانه همه مهاجران خارجی که مدارک لازم برای اقامت در این کشور را ندارند در 31 اکتبر به پایان رسید. همانطور که مرتضی سولنگی وزیر اطلاعات قبلاً اعلام کرده بود، این مدت تمدید نخواهد شد؛ اخراج تدریجی اتباع خارجی، عمدتاً مهاجران از افغانستان، از این هفته آغاز خواهد شد.
به گفته دولت پاکستان، در 40 سال گذشته بیش از 4 میلیون پناهجو از افغانستان بر اساس کنوانسیون ژنو وارد کشور شده اند که از این تعداد 1.7 میلیون نفر فاقد مدارک اقامت هستند و این افراد هستند که مشمول این کنوانسیون خواهند شد. به تبعید سازمان ملل تخمین می زند که در حال حاضر حدود 1.3 میلیون مهاجر افغان در پاکستان ثبت شده و 880000 افغان دیگر نیز دارای وضعیت پناهندگی هستند که به آنها اجازه می دهد در خاک پاکستان بمانند.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала