نواز شریف بعد از 4 سال تبعید به پاکستان بازگشت

© AFP 2023 / Adem Altanنواز شریف
نواز شریف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2023
عضو شوید
نخست وزیر سابق پاکستان پس از 4 سال تبعید خودخواسته در لندن به کشور بازگشت.
به گزار اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی محلی جیو تی وی گزارش داد که نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان پس از اتمام یک تبعید خودخواسته چهار ساله در لندن، به میهن خود باز می گردد.
در این بیانیه آمده است: "نواز شریف، نخست وزیر سابق، پس از پایان دادن به تبعید خودخواسته چهار ساله، به کشور باز می گردد".
نواز شریف، با سه بار نخست وزیری کشور پاکستان، روز شنبه به پاکستان باز می گردد. قبل از ورود وی به کشور، یک تیم حقوقی به دادگاه عالی اسلام آباد مراجعه و برای جلوگیری از دستگیری وی پس از بازگشت، درخواست وثیقه کردند.
شریف و اعضای خانواده اش در جولای 2018 پس از انتشار به اصطلاح اسناد پاناما دستگیر شدند. آنها به فساد مربوط به سرمایه گذاری وجوه اعلام نشده در کارخانه فولاد العزیزه واقع در عربستان سعودی مجرم شناخته شدند. نخست وزیر سابق پاکستان و حامیانش این پرونده را دارای انگیزه سیاسی می دانند. دادگاه مبارزه با فساد اداری اسلام آباد شریف را به هفت سال زندان و 2.5 میلیون دالر جریمه نقدی محکوم کرد.
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
عمران خان: شهباز شریف در نقشه ترور نقش دارد
در اکتبر 2019، دادگاه به دلایل پزشکی به نواز شریف وثیقه صادر کرد. پزشکان تشخیص دادند که او از یک بیماری خونی رنج می برد که پلاکت ها را از بین می برد و خاطرنشان کردند که وضعیت نخست وزیر سابق خطرناک ارزیابی می شود، اما بیماری او قابل درمان است. چند روز پس از تغییر این اقدام پیشگیرانه، وزارت امور داخله پاکستان شریف را از فهرست افراد ممنوع الخروج حذف کرد که به رئیس سابق دولت اجازه می داد یک بار برای معالجه به مدت چهار هفته به خارج از کشور سفر کند. اندکی بعد، نواز شریف کشور را ترک کرد و برای معالجه به لندن رفت، اما دیگر به پاکستان بازنگشت.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
کلوپ ویدیو
عمران خان محکوم به 3 سال حبس شد + ویدیو
شریف سه بار نخست وزیر پاکستان بوده است: 1990-1993، 1997-1999 و 2013-2017. در سال 2017، دادگاه عالی او را از سمت نخست وزیری برکنار کرد و در تابستان سال بعد، حزب مسلم لیگ پاکستان که او رهبری می کرد، در انتخابات پارلمانی به جنبش عدالت به رهبری عمران خان باخت.
به نوبه خود، عمران خان در اوایل آپریل سال گذشته پس از رای عدم اعتماد به وی، پست نخست وزیری را از دست داد. پس از خان، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان، شهباز شریف، نخست وزیر جدید شد و تعدادی از احزاب مخالف دولت قبلی را متحد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала