بریتانیا اتباع خود را از سفر به افغانستان منع کرد

© AP Photo / Ebrahim NorooziДевушка покупает воздушный шар во время празднования Навруза, персидского Нового года, на кладбище в Кабуле, Афганистан
Девушка покупает воздушный шар во время празднования Навруза, персидского Нового года, на кладбище в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2023
عضو شوید
دفتر امور خارجه، کشورهای مشترک المنافع و توسعه (FCDO) دولت بریتانیا، اتباع این کشور را از هرگونه سفر به افغانستان منع میکند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سایت رسمی دولت بریتانیا، بخش دفتر امور خارجه، کشورهای مشترک المنافع و توسعه (FCDO)، بریتانیایی ها به دلایل زیر از سفر به افغانستان به گونه جدی منع شده اند:
حملات تروریستی
تروریست ها به احتمال زیاد سعی در انجام حملات در افغانستان دارند. خطر حملات تروریستی در داخل یا اطراف اماکن مذهبی و در طول مراسم و جشن های مذهبی مانند ماه رمضان وجود دارد. وضعیت امنیتی در افغانستان بی ثبات است. در سرتاسر افغانستان، از جمله در اطراف فرودگاه ها، خطر حملات تروریستی مداوم و زیاد وجود دارد.
نا امنی مرزها
سفر در سراسر افغانستان بسیار خطرناک است و ممکن است گذرگاه های مرزی باز نباشد.
خطر بازداشت اتباع بریتانیایی وجود دارد
ممکن است دولت بریتانیا در مورد چنین بازداشت هایی مطلع نشود و چالش های قابل توجهی در برقراری ارتباط یا دسترسی کنسولی وجود دارد. ممکن است نتوانید با خویشاوندان نزدیک خود تماس بگیرید و بازداشت ممکن است بدون شفاف سازی اتهام شما طولانی شود.
محدودیت خدمات کنسولی
هیچ مقام کنسولی بریتانیا در افغانستان وجود ندارد و توانایی ما برای ارائه کمک های کنسولی به شدت محدود است و نمی توان آن را شخصا در داخل افغانستان تحویل داد. اگر شما یک تبعه بریتانیایی هستید که از قبلاً در افغانستان زندگی می‌کردید، باید خطر امنیت خود را از اقامت در آنجا به دقت در نظر بگیرید. وضعیت می تواند به سرعت و بدون هشدار تغییر کند.
خطر وقوع حوادث طبیعی
افغانستان در یک منطقه بزرگ زلزله قرار دارد و همچنان در معرض خطر زلزله های قوی، پس لرزه ها، رانش زمین و سیل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала