- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تمایل امریکا به تشدید درگیری با فرستادن موشک های اتکمز به اوکراین

© AP Photo / South Korea Defense MinistryВоенные учения США и Южной Кореи с использованием Армейского тактического ракетного комплекса
Военные учения США и Южной Кореи с использованием Армейского тактического ракетного комплекса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2023
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت، که انتقال موشک های "اتکمز" به اوکراین نشان دهنده تمایل امریکا برای تشدید درگیری است.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی زایتسف معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه در یک نشست توجیهی گفت: انتقال موشک های دوربرد ATACMS به اوکراین نشان دهنده تمایل امریکا برای تشدید درگیری است.
زایتسف گفت: "وال استریت ژورنال امریکایی گزارش داد، که در 17 اکتوبر مشخص شد که ایالات متحده پسین ها موشک های دوربرد ATACMS را پنهانی در اختیار اوکراین قرار داده است. دریافت این موشک ها در کیف تایید شد و از آنها برای عمل به وعده هایشان به شکلی غیرقابل تشکر تشکر کرد. واشنگتن با انتقال چنین سلاح‌هایی به دست نازی‌های اوکراینی، بار دیگر تمایل خود را برای تشدید بیشتر درگیری نشان داد".
Зенитно-ракетный комплекс Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
بسته ای کمکی جدید امریکا به اوکراین شامل موشک های پاتریوت و هیمارس
معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه افزود: چنین اقدامات خصمانه واشنگتن قادر به تغییر وضعیت در خط تماس نیست و نمی تواند بر اجرای اهداف منطقه نظامی شمالی تأثیر بگذارد.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین "از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مشارکت دارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала