غرب از کنترل بازار نفت توسط دوست پوتین نگران است

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин и наследный принц Саудовской Аравии Мухаммед бен Сальман аль Сауд во время встречи на полях "Группы двадцати" в Осаке, Япония
Президент России Владимир Путин и наследный принц Саудовской Аравии Мухаммед бен Сальман аль Сауд во время встречи на полях Группы двадцати в Осаке, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
امین سایکل، اکونومیست استرالیایی: روسیه و عربستان سعودی قویاً بازار نفت را کنترل می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، امین سایکل، استاد دانشگاه ملی استرالیا در مقاله ای برای مجله استرالیایی Strategist گفت که روسیه و عربستان سعودی به طور مشترک کنترل قیمت نفت را به دست گرفته اند.
این دانشمند نوشت: دو کشور تولیدکننده نفت از دو طرف طیف سیاسی کلید قیمت نفت را در دست دارند: روسیه و عربستان سعودی.
سایکل خاطرنشان کرد که مسکو و ریاض قبلا با موفقیت به کاهش تولید در چارچوب کارتل اوپک پلاس دست یافته بودند تا بازار نفت را تثبیت کنند.
به گفته این دانشمند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به دنبال تقویت روابط با چین و روسیه است. سایکل افزود که کشور او دعوتنامه ای برای بریکس دریافت کرده است و مایل است به سازمان همکاری شانگهای بپیوندد.
اوپک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
چندرسانه ای
پیش بینی اوپک + داده نمایی
وی همچنین به روابط خوب ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان اشاره کرد. این کارشناس معتقد است که ولیعهد در جریان اجلاس سران گروه 20 به صورت دوستانه با رئیس جمهور روسیه ارتباط برقرار کرده است.
این دانشمند معتقد است: "تا زمانی که منافع روسیه و عربستان سعودی به هم نزدیک شود، بعید است قیمت نفت در آینده نزدیک کاهش یابد."
پیش از این، اوپک اعلام کرده بود که تا پایان سپتامبر، کشورهای شرکت کننده به توافق کاهش 305 درصدی تولید نفت خود عمل کرده اند. مسکو و ریاض نیز کاهش داوطلبانه بیشتری دارند. عربستان سعودی از ماه جولای تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است، در حالی که این تصمیم تا پایان سال جاری به قوت خود باقی است. روسیه نیز به نوبه خود صادرات خود را از ماه آگوست در ماه اول 500 هزار بشکه در روز و در سپتامبر-دسامبر - 300 هزار بشکه در روز، کاهش داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала