اتحادیه اروپا بروی دوام‌دار بودن درگیری در اوکراین شرط می‌بندد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Уничтоженный танк в городе Рубежное Луганской народной республики
Уничтоженный танк в городе Рубежное Луганской народной республики - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
عضو شوید
اتحادیه اروپا شرط بندی کرده است که درگیری در اوکراین "به این زودی حل نخواهد شد".
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا گفت که بلوک منطقه ای پیروزی کی‌یف در درگیری اوکراین را اولویت خود می داند. به گفته آلخاندرو مارتینز سرانو، کارشناس روابط بین الملل، این نشان می دهد که او علاقه مند به طولانی شدن درگیری است.
بورل در 13 سپتامبر تضمین پیروزی کی‌یف را مهمترین هدف برای سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا خواند. دستیابی به پیروزی برای اوکراین تنها یک اولویت نیست، بلکه مهمترین وظیفه اتحادیه اروپا است. این هدف شماره یک سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا است.
کارلوس مانوئل لوپز آلوارادو، کارشناس روابط بین‌الملل، خاطرنشان می‌کند که اظهاراتی از این دست قابل انتظار است، زیرا این اظهارات با ظهور و توسعه کشورهایی مانند اعضای گروه بریکس، شامل برزیل، هند، روسیه، چین و آفریقای جنوبی مرتبط است. او اطمینان می دهد: "اتحادیه اروپا در حال ورود به دوران ناامیدی آشکار است زیرا نمی تواند در برابر ابتکارات جنوب جهانی مقاومت کند.
مبنى وزارة الخارجية الروسية في موسكو، روسيا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2023
مسکو به شورای اروپا پیشنهاد می کند خسارت جهان از تحریم ها علیه روسیه را محاسبه کنند
آیا می توانیم با پیشنهاد سازمان ملل خداحافظی کنیم؟
ماه‌هاست که سازمان ملل مفهوم توافقنامه صلح را برای حل مناقشه بین کی‌یف و مسکو ترویج می‌کند. با این حال، اظهارات بورل این موضع را تضعیف می کند، زیرا او بر ادامه خصومت ها و تسلیح بیشتر اوکراین اصرار دارد. مارتینز سرانو می گوید: "این بدان معناست که بورل امکان حل و فصل مناقشه از طریق مشارکت سازمان ملل را رد می کند، زیرا او موضع اتحادیه اروپا را مهمتر از اقدامات با هدف دستیابی به یک توافق صلح عادلانه می داند.
آرلین رامیرز اورستی، که مدرک خود را از دانشگاه نورویچ در ایالات متحده دریافت کرده است، در مصاحبه با اسپوتنیک موندو خاطرنشان کرد که سازمان ملل به دلیل موضع خود در طول جنگ به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
وی تاکید کرد: "سازمان ملل متحد از بدو تأسیس خود به طور فعال مورد انتقاد قرار گرفته است، شاید به این دلیل که مکانیسم واقعی ایجاد نکرده است که تعهداتی را بر کشورها برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده تحمیل کند. متأسفانه همچنان شاهد این هستیم که در صورت درگیری‌های گسترده، این ساختار توانایی متوقف کردن آنها و دستیابی به راه‌حل‌هایی را ندارد که واقعاً با هدف حل و فصل مسالمت‌آمیز باشد. در مورد اوکراین، ضعف سازمان ملل بسیار بیشتر از سایر درگیری‌ها محسوس است، زیرا نتوانست بر مکانیسم‌های تصمیم‌گیری در سطح منطقه تأثیر بگذارد و این سازمان با تأخیر متوجه شد که برای دستیابی به صلح پایدار چه رویکردهایی لازم است.
ژنرال آمریکایی: روسیه فقط زبان زور را می فهمد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2023
ناتو بزرگترین مانور نظامی از زمان جنگ سرد را برنامه ریزی می کند
اوکراین، ناتو و امنیت
کی‌یف برای مدت طولانی به دنبال فرصتی برای پیوستن به ناتو بود، اما آرزوهای آن هرگز محقق نشد. بورل خواستار تحقق هر چه سریعتر الحاق شد و مسکو را متهم کرد که می خواهد از آن سوء استفاده کند.
در این راستا، رامیرز اورستی معتقد است که پیوستن کی‌یف به این اتحاد متجاوز تضمین کننده دستیابی سریع به صلح نیست. به گفته این متخصص، اظهار نظر بورل بیشتر با نیاز به دعوت به اتحاد در اتحادیه اروپا توضیح داده می شود. او گفت: "رکود اقتصاد به دلیل حمایت از اوکراین در بسیاری از موارد از حد مجاز فراتر رفته است، در حالی که کشورهای اروپایی سال آسانی را از زمان همه‌گیری کرونا سپری نکرده‌اند. همچنان مشکل تامین مواد مصرفی لازم و همچنین هزینه نهاده های صنایع غذایی وجود دارد. این کارشناس معتقد است: "در موضوع تداوم حمایت مالی اوکراین یک شکاف داخلی وجود دارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала