پیشنهاد به گروسی برای آویزان کردن گردن بندی از اورانیوم ضعیف شده

© Sputnikپیشنهاد به گروسی برای آویزان کردن گردنبندی از اورانیوم ضعیف شده.
پیشنهاد به گروسی برای آویزان کردن گردنبندی از اورانیوم ضعیف شده. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2023
عضو شوید
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت که استفاده از مهمات با اورانیوم ضعیف شده، که امریکا تصمیم به عرضه آن به اوکراین گرفته است، پیامدهای رادیولوژیکی قابل توجهی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش عمومی زاپروژیا "ما با روسیه همراه هستیم" به رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشنهاد داد که برای خود گردن آویزی از اورانیوم ضعیف شده بسازد.
پیش از این، گروسی اظهار داشت که استفاده از مهمات با اورانیوم ضعیف شده، که ایالات متحده تصمیم به عرضه آن به اوکراین گرفته است، پیامدهای رادیولوژیکی قابل توجهی ندارد. گروسی یادآور شد که موضوع استفاده از گلوله های اورانیوم ضعیف شده موضوع جدیدی نیست، آنها قبلا در طول جنگ خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفته بودند.
رئیس جنبش عمومی زاپروژیا گفت: با چنین اظهاراتی، گروسی بی عملی و ناتوانی خود را در دفاع از ایمنی نشان می دهد و استفاده از گلوله های اورانیوم ضعیف شده را توجیه می کند و عملاً شریک جرم می شود. اگر گروسی بگوید آنها نیز سالم هستند، تعجب نمی کنم. به همه کسانی که می گویند این مهمات مضر نیستند، توصیه می کنم از اورانیوم ضعیف شده آویز بسازید و به گردن آویزان کنید یا حتی بهتر از آن به قلب خود نزدیکتر کنید. اگر به اظهارات سیاستمداران و کارشناسان بالقوه غربی باور داشته باشید، این اورانیوم بی خطر است، هیچ ترسی از آن وجود ندارد.
اوکراین هند چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2023
چندرسانه ای
دفتر زلنسکی: هند و چین "کارآیی پنداری ناتوان" دارند
به گفته وی، از جمله اینکه این مهمات حامل آلودگی های سمی و سرطان زا برای خاک هستند، بنابراین استنشاق طولانی مدت گرد و غبار آلوده بسیار خطرناک است.
روگوف افزود: برآوردهای گروسی درست نیست. مایه تاسف است که او بار دیگر مجبور می شود به خاطر منافع سیاسی آنگلوساکسون ها دروغ بگوید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала