برچیده شدن محدودیت های زمانی ناوگان ایرانی در گمرک "اسلام قلعه" افغانستان

© Photo / R Nگذرگاه اسلام‌قلعه
گذرگاه اسلام‌قلعه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2023
عضو شوید
سرپرست پایانه مرزی دوغارون ایران گفت: محدودیت‌های زمانی که از سوی مسئولان گذرگاه مرزی "اسلام قلعه" گروه طالبان افغانستان برای ورود ناوگان ایرانی وضع شده بود،بدنبال تعاملات مرزی دوجانبه برچیده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اسماعیل پورعابد روز چهارشنبه گفت: از ابتدای هفته جاری مسئولان گذرگاه مرزی اسلام قلعه، ورود لاری های تجاری ایرانی به افغانستان در مسیرهای دوغارون به اسلام قلعه و هرات را به ترتیب با محدودیت یکبار ورود ۱۰ و ۲۰ روزه مواجه کرده بود.
وی تصریح کرد: محدودیت ها به این شکل بود که لاری های ایرانی حامل بار صادراتی فقط هر ۱۰ روز یکبار اجازه ورود به محوطه گمرکی اسلام قلعه افغانستان و یا هر ۲۰ روز تردد از دوغارون تا هرات را داشتند و برای ورود مجدد باید این روزها سپری شود.
گذرگاه اسلام‌قلعه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2022
بسته شدن مرز اسلام قلعه پس از کشمکش های مرزی میان نیروهای ایران و طالبان
سرپرست پایانه مرزی دوغارون بیان داشت: این اعمال محدودیت چند روزه، کرایه حمل بار تجار افغانستانی به هرات را افزایش داده و موجب نارضایتی رانندگان و مالکان ناوگان تجاری ایرانی نیز شده بود.
وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل جلسه دیدار مرزی با مسئولان طالبان در گذرکاه مرزی اسلام قلعه-دوغارون برگزار و مشکلات پیش آمده مطرح گردید و طرف افغانستانی با محدودیت زمانی برای ورود ناوگان ایرانی به اسلام قلعه را لغو کرد.
پورعابد گفت: بر اساس اعلام مسئولان مرزی گروه طالبان افغانستانی و رانندگان ایرانی، اکنون محدودیت زمانی برای ورود ناوگان ایرانی با تعاملات مرزی دو جانبه برطرف شده است.
سرپرست پایانه مرزی دوغارون اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ لاری حامل بار صادراتی و ترانزیتی از گذرگاه مرزی اسلام قلعه – دوغارون تردد می کنند.
یادآوری می کنیم، که پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی ایران در فاصله ۱۳۰ کیلومتری هرات افغانستان و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала