تهدید پنهانی کوریای شمالی از سوی غرب با پیام رسانی درباره ای فرستادن جنگ افزار به روسیه

© Photo / KCNAЛидер КНДР Ким Чен Ын на обсуждении проекта по созданию ядерного оружия
Лидер КНДР Ким Чен Ын на обсуждении проекта по созданию ядерного оружия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
عضو شوید
غرب موضوع فرستادن جنگ افزارهای احتمالی از کوریای شمالی به فدراسیون روسیه را پیام رسانی و کوریای شمالی را پنهانی تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، برخی رسانه های غربی بار دیگر موضوع تهدیدهای کوریای شمالی را مطرح کردند، حالا با "سس" جدید. بنابراین گزارش‌هایی منتشر شد، مبنی بر اینکه گفته می‌شود کیم جونگ اون با پیشنهاد فروش تسلیحات به تجارت روسیه روی آورده است و گفته می‌شود، که مسکو می‌تواند نفت، غلات و فناوری نظامی پیونگ یانگ را به عنوان پرداخت این تسلیحات ارائه دهد.
این روزنامه ها در عین حال به مقامات ناشناس از امریکا و دیگر کشورها نیز اشاره کرده است. یعنی هیچ یک از نویسندگان رسانه های معتبر غربی نمی توانند این اطلاعات را به طور رسمی تایید کنند یا منبع را نام ببرند. یا نمی خواهد؟ ایالات متحده پیش از این بارها درباره همکاری احتمالی روسیه و کوریای شمالی در تامین تسلیحات برای استفاده در اوکراین اظهار داشته است. مسکو بارها این اظهارات را رد کرده است. افزون بر این، از سوی کوریای شمالی نیز رد شده است.
Президент РФ Владимир Путин в режиме видеоконференции проводит совещание по вопросам развития туризма в ходе рабочей поездки в Дагестан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
پوتین: پشتیبانی و همبستگی کوریای شمالی با روسیه نشان دهنده ای درک از سیاست های غرب جمعی است
الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ یانگ خاطرنشان کرد، که هیچ صحبتی در مورد تامین مهمات توسط کوریای شمالی به روسیه نشده است، کوریای شمالی در واقع در وضعیت قبل از جنگ قرار داشت و خود به زرادخانه ها نیاز داشت.
اسپوتنیک، همراه با کارشناسان، سود غرب در تهدید پنهانی کوریای شمالی مبنی بر تامین تسلیحات از سوی پیونگ یانگ را افزایش می‌دهد، پی بردند.
داده های "مکیده شده از انگشت"
کیم یونگ اون، پژوهشگر برجسته در مرکز روسیه برای پژوهش های کوریای شمالی در انستیتوت چین و آسیای مدرن آکادمی علوم روسیه، به اسپوتنیک گفت: "این بی اساس است و از انگشت مکیده می شود. وظیفه اصلی این است: نشان دادن اینکه روسیه آنقدر ضعیف شده است که حتی از کوریای شمالی هم درخواست سلاح می کند".
Вид на пустые улицы Пхеньяна в КНДР  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
انتقاد کوریای شمالی از بیانیه امریکا و جمهوری کوریای جنوبی
این کارشناس بر این باور است، که روسیه نیازی به خرید تسلیحات خارجی ندارد.
کیم یونگ اون گفت: "این (داده ها درباره ای گفت وگو) به منظور نشان دادن اینکه ما (روسیه) ضعیف هستیم و به سلاح های کشوری مانند کوریای شمالی نیاز داریم. نیازی به آنها نیست، ما پوسته های خود را داریم".
به گفته کیم یونگ اون، دلیل دیگری که چرا ایالات متحده و غرب در مورد مذاکرات بین فدراسیون روسیه و کوریای شمالی در مورد تامین تسلیحات صحبت می کنند، تلاش برای منحرف کردن توجه از مشکلات خودش است.
کیم یونگ اون اضافه کرد: "در اوکراین، آنها در حال شکست هستند، آنها اکنون می خواهند به نحوی توجه را منحرف کنند. انتخابات امریکا در راه است. می دانید، بهترین راه برای اطمینان از پیروزی در انتخابات، ارعاب مردم با یک تهدید خارجی است، نوعی درگیری نظامی که در برابر برخی کشورها به راه افتاده است، و رهبری شجاع (ایالات متحده امریکا) از کشور آنها محافظت می کند".
أعلام كوريا الشمالية - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2023
کوریای شمالی امریکا را تهدید به "اقدامات متقابل سنگین" کرد
در ادامه چی؟
به گفته کیم یونگ اون، ایالات متحده و متحدانش با صحبت در مورد مذاکرات روسیه و کوریای شمالی در مورد تسلیحات و تلاش برای منحرف کردن توجه از شکست های غرب در اوکراین، ممکن است تلاش کنند تا نوعی تحریک علیه پیونگ یانگ در منطقه ترتیب دهند.
وی یادآور شد: حدود 400 هزار نفر در رزمایش اخیر ایالات متحده، کره جنوبی و متحدان آنها "سپر آزادی اولچی" (سپر آزادی اولچی) شرکت کردند، اما نکته اصلی تعداد شرکت کنندگان نبود، بلکه ترکیب شرکت کنندگان بود.
کیم یونگ اون توضیح داد: "نیروهای متحد ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و فیلیپین شرکت کردند. این شما را به یاد چیزی نمی اندازد؟ اینها کشورهایی هستند که در طول جنگ کوریا در کنار ایالات متحده جنگیدند. افسانه رزمایش این بود: کوریای شمالی حمله کرد و آنها (شرکت کنندگان) به مراکز تصمیم گیری و رهبری عالی کوریای شمالی ضربه می زنند".
وی همچنین افزود، که عملیات نظامی ویژه در اوکراین نشان داد که برخی از کشورها می توانند رفتار تهاجمی نسبت به قدرت هسته ای - روسیه - شهرک ها و پرتاب موشک در خاک این کشور داشته باشند.
کیم یونگ اون گفت: "بنابراین، این احتمال منتفی نیست که امریکایی ها با استفاده از این مثال، تصور کنند که کوریای شمالی ممکن است نوعی تحریک در مرز ترتیب دهد و به نحوی توجه را از اوکراین از انتخابات آینده (در ایالات متحده) منحرف کند. ایالات متحده، اعلام کرد که کوریای شمالی "فلان"، درگیری را به راه انداخت، و سپس اعلام کرد، "به سلامتی، ما پیروز شدیم".
واکنش آرام طرف روسی به این مناسبت اطلاع رسانی جلب توجه می کند. سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که امکان برگزاری رزمایش مشترک بین فدراسیون روسیه و کوریای شمالی منتفی نیست. به گفته وی، این موضوع با همه همسایگان روسیه در حال مذاکره است. وی به عنوان نمونه به گشت زنی مشترک بمب افکن استراتژیک و موشکی دریایی با چین اشاره کرد که اکنون به طور منظم چندین بار در سال انجام می شود.
در همین حال، ایالات متحده به اقدامات خود برای پمپاژ سلاح به متحدان خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه و همسایگان کوریای شمالی - کوریای جنوبی، جاپان، استرالیا و سایر کشورها ادامه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала