طالبان خواستار محاکمه شاهزاده هری شدند

© Toby Melville, Pool Photo via APПринц Гарри
Принц Гарри  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2023
عضو شوید
طالبان می گویند که شاهزاده هری به خاطر کشتن 25 افغان در 10 سال پیش باید محاکمه شود.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه 10 جولای سال 2023 رئیس دفتر سیاسی طالبان* سهیل شاهین در پایتخت قطر - دوحه - محمد به روزنامه عرب نیوز بیان کرد. شاهزاده هری باید به دلیل قتل 25 نفر در حین خدمت در افغانستان در سال های 2012-2013 محاکمه شود.
شاهین گفت: "آنها [مقامات بریتانیا] خود را یک کشور دموکراتیک و مدافع حقوق بشر می بینند. اگر قوانین آنها برای حمایت از این حقوق است، پس [شاهزاده هری] باید محاکمه شود. او خود به قتل 25 نفر اعتراف کرد. این یک جنایت است." سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد که افراد کشته شده آنطور که شاهزاده در خاطرات خود آنها را جنگجویان طالبان نامیده است، "غیر نظامیان بی گناه" هستند.
اگرچه شاهزاده هری برای اولین بار 10 سال پیش تایید کرد که در طول خدمت سربازی خود در افغانستان مجبور به کشتن مردم بوده است، اما پس از اینکه اخیراً در کتاب (Spare) خود به این موضوع بازگشت و تعداد دقیق کشته شدگان را ذکر کرد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ارتش بریتانیا به روزنامه ها گفته است که با افشای این جزئیات، قانون ناگفته ای را زیر پا گذاشته و خود و دیگران را در معرض خطر قرار داده است.
Принц Гарри в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
شاهزاده هری: ۲۵ نفر را هنگام انجام وظیفه در افغانستان کشته ام
زندگی نامه شاهزاده که در آن او در مورد درگیری با بستگان خود صحبت می کند و تجربیات شخصی خود را با جزئیات در مراحل مختلف زندگی خود به اشتراک می گذارد، به طور رسمی در 10 جنوری منتشر شد. در اولین روز انتشار، این اثر به پرفروش ترین اثر غیرداستانی تاریخ تبدیل شد. روزانه بیش از 400000 نسخه از کتاب خریداری شد که به طور قابل توجهی فراتر از انتظارات ناشر آمریکایی Penguin Random House بود.
* - طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала