چین می‌تواند در دهه‌های آینده استخراج روی ماه را آغاز کند

© AP Photoکاوشگر تحقیقاتی مریخ پیمای چین تیانوِن-۱
کاوشگر تحقیقاتی مریخ پیمای چین تیانوِن-۱ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2023
عضو شوید
رسانه ها می نویسند چین ممکن است به زودی استخراج معادن در ماه را آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز می نویسد، رئیس فرماندهی فضایی بریتانیا، پل گادفری، گفت که چین می تواند در دهه های آینده استخراج روی ماه و سیاره های کوچک را آغاز کند.
"
گادفری می گوید: چین یک "کاغذ سفید" منتشر کرده است که به مهم ترین مواد معدنی روی ماه می پردازد. آنها قبلاً نمونه هایی از ماه به زمین آورده اند. آنها فقط می خواهند در این مسیر بیشتر پیش بروند. استخراج از دیگر سیارات در زمان حیات ما به واقعیت تبدیل خواهد شد.
وی افزود که چین و روسیه "میلیاردها" در اکتشافات فضایی و ایجاد تسلیحات فضایی سرمایه گذاری می کنند.
ژنرال جیمز دیکینسون، رئیس فرماندهی فضایی ایالات متحده، به این نشریه گفت که پنتاگون به توانایی های خود در میان ترس از عقب ماندن ایالات متحده از چین در مسابقه کمیک اطمینان دارد. علاوه بر این، دیکینسون موضوع سلاح های مافوق صوت روسی و چینی را مطرح کرد.
دیکینسون گفت: "البته، ما شاهد نمایش سلاح های مافوق صوت توسط کشورهای دیگر، به ویژه چین و روسیه بودیم. ما به مطالعه این منطقه از نظر اینکه چگونه می توانیم این نوع تهدید را به حداقل برسانیم، ادامه می دهیم."
برنامه صداگذاری ماه چینی که به نام قهرمان اسطوره های باستانی چین "چانگ ای" نامیده می شود، شامل سه مرحله است: پرواز به دور ماهواره مصنوعی زمین، فرود روی ماه و بازگشت از ماه به زمین. اولین ماهواره قمری Chang'e-1 در سال 2007 به فضا پرتاب شد و تا سال 2009 فعال بود. داده‌هایی که او جمع‌آوری کرد به دانشمندان چینی این امکان را داد که به ویژه اولین نقشه حرارتی ماه را ایجاد کنند.
Бывший сенатор и новый глава NASA Билл Нельсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
رئیس ناسا: چین می تواند مدعی قلمروی روی ماه باشد
در سال 2019، چین مرحله بعدی برنامه قمری خود را آغاز کرد - اولین فرود در سمت دور ماه. سکوی فرود و ماه نورد Yutu-2 چندین ماه است که با موفقیت در قلمروی ناشناخته کار کرده اند و به مطالعه ماه ادامه می دهند. Yutu-2 دو نوع سنگ را در گوشته ماه در سمت دور ماه کشف کرد که دانشمندان در وجود آنها تردید داشتند.
در 24 نوامبر 2020، چین وسیله نقلیه چانگ ای-5 را پرتاب کرد، در 1 دسامبر در یک منطقه مشخص در سمت قابل مشاهده ماه، طی دو روز آینده، با استفاده از یک دستگاه حفاری و یک دستکاری با یک سطل فرود آمد. بر روی ماژول فرود نصب شده، خاک ماه جمع آوری شد که برای برخاستن در یک محفظه مخصوص ماژول قرار گرفت. کل ماموریت 23 روز طول کشید. کاوشگر Chang'e-5 1731 گرم نمونه ماه را به زمین تحویل داد. این اولین فضاپیما در 44 سال گذشته است که به پشت خاک ماه فرستاده می شود. چین پس از آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سومین کشوری بود که توانست چنین ماموریتی را انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала