ارزیابی زمان افزایش قیمت جهانی نفت در ارتباط با تصمیم اوپک پلاس

© REUTERS / Dado Ruvic / Illustration / File PhotoОрганизация стран - экспортеров нефти (ОПЕК)
Организация стран - экспортеров нефти (ОПЕК) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2023
عضو شوید
کارشناس اقتصادی در مصاحبه با اسپوتنیک از زمان افزایش قیمت ها به دلیل تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش میزان تولید نفت خبر داد.
الکساندر پوتاوین، تحلیلگر اقتصادی، پیش بینی خود را با ریانووستی در میان گذاشت و گفت: تصمیم اوپک پلاس در مورد کاهش تولید جدید در سال 2024 با هدف تعادل بازار میان مدت است، بنابراین آنها به افزایش فوری قیمت منجر نشدند. اما در نیمه دوم سال جاری، قیمت های در سطح 88 تا 90 دالر در هر بشکه برنت افزایش پیدا کند.
اقدامات اعلام شده اوپک پلاس عمدتاً با هدف تعادل میان مدت بازار است، بنابراین به افزایش فوری قیمت منجر نشد. کسری در بازار نفت و در نتیجه افزایش قیمت‌ها. انتظار می‌رود قیمت نفت برنت در پایان سال بین 88 تا 90 دالر در هر بشکه باشد.
تصمیم اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه استخراج نفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
چندرسانه ای
اوپک پلاس داوطلبانه استخراج نفت را کاهش میدهد
ائتلاف اوپک پلاس پس از نشستی در 4 جون، تمدید قرارداد خود را تا سال 2024 و کاهش سطح کل هدف تولید نفت به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز از سال آینده اعلام کرد. علاوه بر این، کاهش تولید اضافی، به اصطلاح داوطلبانه، توسط کشورها ادامه دارد و حتی به سال آینده موکول می شود. با احتساب روسیه و عربستان سعودی، هر کدام 500000 بشکه در روز، در حالی که ریاض اعلام کرده است که کاهش تولید خود را برای جولای 1 میلیون بشکه در روز با امکان تمدید افزایش می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала