اوپک دردسر جدید برای امریکا خلق کرد

© Pixabay / StockSnapАмериканский флаг на фоне неба
Американский флаг на фоне неба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2023
عضو شوید
تصمیم اوپک+ برای کاهش تولید نفت امریکا را با افزایش تورم و قیمت بنزین تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، تصمیم اعضای اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت قبل از پایان سال، امریکایی ها را با افزایش تورم و قیمت بنزین تهدید می کند و برای واشنگتن این امر مملو از تشدید بیشتر روابط با عربستان سعودی است.
تصمیم کشورهای تولیدکننده نفت که در این ماده "غیر منتظره" خوانده می‌شود، می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها در ایالات متحده و سایر کشورهایی شود که در حال حاضر با افزایش تورم جهانی روبرو هستند. علاوه بر این، چنین اقدامی ممکن است به پر کردن بودجه روسیه کمک کند.

گزارشات خاطرنشان می‌کنند: "همچنین می‌تواند روابط ریاض با ایالات متحده را که از عربستان سعودی و دیگر متحدانش خواسته است تا تولید خود را افزایش دهد، متشنج کند، زیرا امریکا به دنبال کاهش قیمت‌ها و تضعیف مالی روسیه است".

کوین بوک، مدیر عامل شرکای انرژی کلیرویو، گفت که کاهش تولید می تواند قیمت بنزین در ایالات متحده را حدود 26 سنت در هر گالن افزایش دهد، علاوه بر افزایش فصلی تابستان. در مجموع، هزینه بنزین معمولی در ایالات متحده تا تابستان می تواند از 3.5 دلار در هر گالن فعلی به بیش از چهار افزایش یابد.
به گزارش بوک، علیرغم اینکه کاهش تولید تنها حدود یک درصد مصرف روزانه جهانی است، پیامدهای این تصمیم می تواند ارزش بازار "طلای سیاه" را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.
پیش از این، کشورهای اوپک پلاس از جمله روسیه از کاهش داوطلبانه تولید نفت تا پایان سال جاری خبر داده بودند. برای روسیه و عربستان سعودی این رقم 500 هزار بشکه در روز و برای قزاقستان 78 هزار بشکه خواهد بود. همچنین امارات متحده عربی (با 144 هزار بشکه در روز)، عمان (با 40 هزار بشکه)، کویت (با 128 هزار بشکه)، عراق (با 211 هزار بشکه) و الجزایر (با 48 هزار بشکه) نیز موافقت کردند. کاهش تولید نفت بر اساس داده های معاملاتی، در پس زمینه تصمیم کشورهای اوپک +، قیمت جهانی نفت بیش از 5 درصد رشد را تسریع کرد.
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
کاهش تولید نفت از سوی روسیه، عربستان سعودی و قزاقستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала