جاسوس ناموفق

© AP Photo / Carolyn Kasterدیپلمات امریکا در مسکو، برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا جاسوسی میکرد
دیپلمات امریکا در مسکو، برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا جاسوسی میکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک مقاله واشنگتن پست امده است که، حادثه که با مشارکت دیپلمات آمریکا در پیش دروازه ورودی سفارت آمریکا در مسکو در شب 6 جولای رخ داده، در اصل او برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا به شکل مخفی کار میکرد و زمانی که تلاش داشت، دستگیر نشود، چون از جانب کارمندان ارگان های خاص روسی تعقیب میشد، به سفارت امریکا پناه ببرد.

با گفته نویسنده گزارش، این واقعیت را دو تن از مقامات ایالات متحده است تایید کردند. اگرچه وزارت امور خارجه آمریکا از تایید این موضوع خودداری کرد، اعضای کنگره آمریکا از اداره ریاست جمهوری اوباما، اطلاعات بیشتر و عمل مشابه در پاسخ به این حادثه تقاضا کرده اند.
با توجه به مدارک واشنگتن پست، در وزارت امور خارجه امریکا از تائید این حادثه خود داری کردند. نماینده وزارت خارجه امریکا، جان کربی گفت که وزارت خارجه امریکا، موضوع را که وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه بیان داشته، قبول ندارند، و همچنین افزود که "ایالات متحده را علاقه مند بحث های علنی در این مورد نمی باشد."
پیش از این، نمایند رسمی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا گفت که، دیپلمات آمریکایی، که در رسانه ها از حمله بر خود گزارش داده بود، کارمند سازمان سیا است، و او خودش بالای پولیس روسیه حمله کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала