تحریم دو مدیر برنامه هسته‌ای ایران توسط امریکا

© AFP 2023 / Behrouz Mehriتحریم دو مدیر برنامه هسته‌ای ایران توسط امریکا
تحریم دو مدیر برنامه هسته‌ای ایران توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که این کشور دو مدیر برنامه هسته‌ای ایران را تحریم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در یک پیام توییتری نوشته است: "من همچنان علیه دو مدیر برنامه غنی‌سازی اتمی ایران – مجید آقایی و امجد سازگار تحریم وضع می‌کنم. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند: ادامه کار صلح‌آمیز خارج از محدوده (سلاح و مواد هسته‌ای) یا خطر تحریم‌شدن".

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: "تشدید جاری برنامه هسته‌ای ایران واضح نشان می‌دهد که این همکاری باید قطع شود. تلاش‌های آینده برای اخاذی هسته‌ای فقط فشار بر رژیم را افزایش خواهد داد".

وزیر خارجه امریکا در اعلامیه مخصوص توضیح داده است که آقایی و سازگار بخاطر "شرکت و یا تلاش برای شرکت در فعالیتی که منجر به گسترش سلاح کشتار جمعی" تحریم شده اند.

براساس اطلاعات وزارت خارجه امریکا، سازگار مدیر عامل سازمان انرژی اتمی ایران است که مسوول مسئول تولید صنعتی سانتریفیوژهای گازی برای غنی‌سازی اورانیوم می‌باشد. سازگار در سال ۲۰۱۹ نظارت بر نصب سانتریفیوژها در کارخانه غنی‌سازی سوخت ایران در فردو را بر عهده داشت.

در اعلامیه پامپئو آمده است: "از طریق این فعالیت‌ها، سازگار به گسترش تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده پتانسیل هسته‌ای ایران کمک کرده است. آقایی نیز در کار سانتریفیوژهای ایرانی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم نقش اساسی داشت و مدیر شرکت تابعه سازمان انرژی اتمی ایران که مسوول تحقیقات و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته است، می‌باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала