ترامپ خواستار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد

© AFP 2023 / Olivier Doulieryترامپ خواستار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد
ترامپ خواستار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا خواستار بازگشت سربازان امریکایی به کشورشان شد و گفت که حالا وقت آن رسیده که خود افغان ها از کشورشان دفاع نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در یک پیام توییتری خواستار بازگشت سربازان امریکایی از افغانستان شد وی معتقد است که وقت آن رسیده است که افغان‌ها خودشان شروع به دفاع از کشورشان کنند.

وی در صفحه توییتر اش نگاشته است: ما در افغانستان به عنوان نیروی پولیس عمل می‌کنیم، نه نیروی جنگی. پس از 19 سال، زمان آن رسیده است که آن‌ها (افغان‌ها) خودشان از کشورشان مراقبت کنند. سربازان ما را به خانه بازگردانید، اما به دقت بر آنچه در جریان است نظارت کنید و در صورت نیاز، بهتر از همیشه عمل کنید.

در اواخر ماه اپریل ان‌بی‌سی با استناد به منابع گزارش داده بود که رئیس‌جمهور امریکا، تقریباً هر روز در مذاکره با مشاوران خود، بر خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان به دلیل ترس از شیوع کرونا در این کشور اصرار داشته است.

در پایان ماه فبروری طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از 18 سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان 14 ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала