آزمایش بالینی موفق واکسن COVID-19 در آمریکا

© Fotolia / BillionPhotos.comآزمایش بالینی موفق واکسن COVID-19 در آمریکا
آزمایش بالینی موفق واکسن COVID-19 در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج اولیه آزمایش واکسن شرکت آمریکایی Moderna برای ویروس کرونا موفقیت‌آمیز بوده و این واکسن توانسته است در داوطلبان سالم پاسخ ایمنی ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" شرکت زیست‌فناوری مدرنا  که در ماساچوست آمریکا قرار دارد، در حال توسعه واکسن جدیدی موسوم به mRNA-1273 برای ویروس کرونا است.

 به گفته محققان این شرکت، واکسن توانسته است در بدن داوطلبان یک واکنش ایمنی ایجاد کند که مشابه واکنش ایمنی افراد بهبودیافته از کووید ۱۹ است. این نتایج نشان می‌دهد واکسن mRNA-1273 توانایی جلوگیری از بروز بیماری COVID-19 را دارد.

در این مرحله، گروه‌های 15 نفری از داوطلبان 18 تا 55 ساله، سه دوز مختلف از واکسن را دریافت کردند.

Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان
ساخت واکسن کرونا توسط غول داروسازی آمریکایی

به گفته متخصصان مرحله دوم آزمایشات بالینی با همکاری 600 نفر انجام می شود و سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز انجام این مرحله را نیز صادر کرده است.

متخصصان مدرنا یاداور شدند: این واکسن به طور کلی بی‌خطر و برای بیماران قابل تحمل است. تنها عوارض این واکسن شامل سرخی و کمی درد در محل تزریق است.

در آزمایشاتی که پیش از این روی موش‌ها انجام شد، این واکسن مانع تولید مثل ویروس در ریه موش‌ها شده است. دولت آمریکا حدود نیم میلیارد دلار برای توسعه و تولید 4 واکسن شرکت مدرنا سرمایه‌گذاری کرده است.

این واکسن با همکاری انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های مسری توسعه یافته و آزمایشات بالینی آن با کمک انستیتوی ملی سلامت آمریکا انجام شده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته تقریبا سراسر جهان را درگیر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала