استفاده از ماسک در قطر اجباری شد

© AP Photo / Kamran Jebreiliاستفاده از ماسک در قطر اجباری شد
استفاده از ماسک در قطر اجباری شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مبتلایان کروناویروس در قطر به 29 هزار تن رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت قطر در پی شیوع ویروس کرونا، از 17 ماه مه استفاده ماسک را در هنگام خروج از منزل اجباری کرد.

دولت قطر در این خصوص اعلام کرد: "از روز یکشنبه، 17 مه استفاده از ماسک هنگام ترک خانه به هر منظوری الزامی می شود. افرادی که به صورت انفرادی در خودرو هستند، مستثنی می باشند".

ثبت بیش از 27 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا طی 24 ساعت گذشته - اسپوتنیک افغانستان
ثبت بیش از 27 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا طی 24 ساعت گذشته

در صورت عدم رعایت آن، یکی از دو مجازات بعدی اعمال می شود: تا سه سال حبس یا جریمه ای معادل حداکثر 200 هزار ریال قطری (حدود 55 هزار دالر).

علی رغم جمعیت کم قطر، این کشور در میان کشورهای عربی شمار بالایی از مبتلایان به کرونا را تاکنون ثبت کرده است. طبق آخرین آمار رسمی در قطر با جمعیت حدود 2.5 میلیون نفر، بیش از 29 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. لازم به ذکر است که آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در قطر از پائین ترین آمار مربوطه در جهان است، در مجموع 14 نفر تاکنون جان خود را در این کشور از دست داده اند.

محدودیت های مربوط به حضور در اماکن عمومی در قطر همچنان ادامه دارد و در حال حاضر تنها فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها در این کشور فعال می باشند.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارچ سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. بر بنیاد آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون بیش از 4 میلیون تن در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از 302 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала