ترامپ: چین مرتکب "اشتباه وحشتناکی" شد و آنرا مخفی کرد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTترامپ: چین "اشتباه وحشتناک" خود را مخفی کرد
ترامپ: چین اشتباه وحشتناک خود را مخفی کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ جمهور آمریکا در اظهاراتی بار دیگر چین را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان دانست و این ‌کشور را به مخفی‌کاری متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بار دیگر با گرفتن انگشت اتهام به سوی چین، پکن را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان معرفی کرد و مدعی شد چین مرتکب اشتباه وحشتناکی شده است و سعی در مخفی کردن آن دارد.

او شب گذشته ضمن حضور در ساختمان یادبود لینکلن در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: فکر می‌کنم آن‌ها اشتباه وحشتناکی کردند و نخواستند آن را بپذیرند. به عقیده من، آن‌ها اشتباه کردند و سعی کردند آن را مخفی کنند و مانند آتش آن را خاموش کنند. این واقعا شبیه به آن است که سعی کنید آتش را خاموش کنید. اما آن‌ها نمی‌توانند آن را خاموش کنند.

Лаборатория для тестирования на коронавирус в Архангельской области - اسپوتنیک افغانستان
رسانه‌ها: چین در رابطه به ویروس کرونا مخفی کاری کرد

ترامپ در ادامه افزود: می‌شد این موضوع را در همان محل متوقف کرد... آن‌ها [چین] به دلایلی این کار را نکردند و ما هم دلیل آن را کشف خواهیم کرد.

اظهارات ترامپ چند ساعت پس از آن صورت گرفت که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس جدید کرونا از آزمایشگاه چینی در شهر ووهان سرایت کرده است.

چین پیشتر ادعا‌های مربوط به ارتباط شیوع بیماری COVID-19  با آزمایشگاه ووهان را رد کرد. یک مقام ارشد آزمایشگاه ووهان نیز هرگونه نقشی در انتشار عفونت کشنده را انکار می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) معتقد است که منشا این بیماری از طریق خفاش‌ها ایجاد شده است. آژانس اطلاعات ملی آمریکا با استناد به شواهد موجود اعلام کرد ویروس COVID-19 ساخت دست بشر نیست و در اطلاعات ژنتیکی آن تغییری ایجاد نشده است.

سازمان بهداشت جهانی در 11 ماه مارچ از شیوع بیماری جدید COVID-19 ناشی از ویروس همه گیر کرونا خبر داد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، تا کنون بیش از 3 میلیون و 500 هزار مورد ابتلا به این بیماری در جهان ثبت شده و حدود 240 هزار نفر نیزجان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала