واکنش آمریکا به اعلامیه حفتر در مورد کنترل دولت لیبی

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileروسیه در پلان های حفتر چه نقش دارد؟
روسیه در پلان های حفتر چه نقش دارد؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا مخالفت خود را با اقدام حفتر در انتصاب یک جانبه خود به عنوان حاکم لیبی و نیز لغو توافقنامه سیاسی صخیرات اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" بدون استناد به هیچ قانون تایید شده داخلی یا بین‌المللی، توافقنامه سیاسی در مورد لیبی را ملغی اعلام کرده و خود را در راس فرماندهی لیبی منصوب کرد، در مقابل آمریکا این اقدام حفتر را محکوم کرد. اقدامی که واکنش‌های داخلی و خارجی متعددی را به دنبال داشت.

امریکا قطعات مارشال حفتر را جهت حمله بر طرابلس آموزش میدهد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا قطعات مارشال حفتر را جهت حمله بر طرابلس آموزش میدهد

سفارت آمریکا در لیبی نیز در مقابل این تصمیم، مخالفت خود را با اقدام حفتر در انتصاب یک جانبه خود به عنوان حاکم لیبی و نیز لغو توافقنامه سیاسی اعلام کرده و با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از اظهارات حفتر تاکید کرد: ایجاد تغییرات در ساختار سیاسی لیبی با اعلام یک طرفه ممکن نیست.

بر اساس توافقنامه سیاسی که گروه‌های لیبیایی در اواخر سال 2015 به امضا رساندند، قدرت سیاسی در این کشور به پارلمان منتخب سال 2014 ( به عنوان قوه قانونگذار) و شورای ریاستی دولت وفاق ملی (به عنوان قوه مجریه) در کنار شورای عالی کشور سپرده شد.

بر اساس آمار سازمان ملل از زمان حملات حفتر به طرابلس در آپریل 2019 صدها تن در این کشور کشته و بیش از 200 هزار تن آواره شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала