چین آزمایش ارز دیجیتال خود را آغاز کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر چین آزمایش ارز دیجیتال خود را آغاز کرد
چین آزمایش ارز دیجیتال خود را آغاز کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین آزمایش ارز دیجیتال خود را که جایگزین پول نقد خواهد شد، آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه »ژینمین ژیباو» چین به استناد از بانک ملی خلق چین نوشت: این کشور در حال بررسی و آزمایش ارز دیجیتالی ملی خود با چند بانک بازرگانی است. این ارز به زودی جایگزین پول نقد خواهد شد.

این پروژه آزمایشی در چهار منطقه چین شامل «شنژن، سوژو، چنگدو و زون یانگ» انجام می شود و ارز آزمایش شده هنوز کاملاً از سیستم پولی ملی فعلی جدا نگهداری شده است.

 چین ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
چین ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد

  بانک ملی در بیانیه خود در WeChat این بانک اعلام: "در آینده نزدیک، ارز دیجیتالی بانک مرکزی به حجم زیادی برای گردش عمومی صادر نمی شود، این امر به گردش پولی فعلی تأثیر نمی گذارد و نمی تواند منجر به تورم پولی در کشور شود."

بانک خلق چین تنها صادر کننده ارز دیجیتال خواهد بود، و سپس آنها این ارز را بین بانک های تجاری و سایر اپراتورها توزیع خواهند کرد.

مردم این کشور در آینده نزدیک قادرخوهند بود نسخه دیجیتالی پول را به حساب های الکترونیکی خود منتقل کنند . برای جلوگیری از تورم، بانکهای تجاری مجبورند مبلغ مربوطه واقعی را فوری لغو کنند.

 اکثر بانک های مرکزی بر این باورند که ارز دیجیتالی ملی باعث تضعیف سیستم بانک بازرگانی، بدلیل امکانِ داشتن حساب با بانک مرکزی می شود. با این حال، برنامه چین بدین صورت است که با اجازه دادن به بانک ها برای اجرای کیف پول های دیجیتالی برای بانک مرکزی، ارز دیجیتالی را در سیستم بانکی فعلی وارد کند.

به گفته ، رئیس موسسه تحقیقات ارزهای دیجیتال بانک خلق چین ، معاملات پول دیجیتالی را می توان با قرار دادن دو گوشی هوشمند کنار یکدیگر بدون تماس توسط حساب های الکترونیکی انجام داد. علاوه بر این ، بر خلاف سایر سیستم های پرداخت، حتی موجودیت اینترنت برای تکمیل عملیات لازم نیست.

بانک چین تنها بانک مرکزی نیست که به دنبال توسعه یک ارز دیجیتالی ملی است. از دیگر کشورها می توان به بانک انگلیس (Bank of England)، بانک کانادا (Bank of Canada) وبانک هلند (Deutsche Bundesbank) اشاره کرد، اما به نظر می رسد که     چین جلوتر از سایرین است.

اگر ارز دیجیتال ملی چین با موفقیت عملیاتی شود، اولین ارز دیجیتال ملی عرضه‌شده دنیا خواهد بود. عرضه این ارز از اقدامات مقامات چینی برای همسو شدن با پیشرفت‌های فناوریِ دنیای نوین است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала