درمان آزمایشی جان دو فرد مبتلا به کرونا را نجات داد

© REUTERS / China Dailyدرمان آزمایشی جان دو فرد مبتلا به کرونا را نجات داد
درمان آزمایشی جان دو فرد مبتلا به کرونا را نجات داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتران در ایالات متحده امریکا جان دو فرد مبتلا به ویروس کرونا را به استفاده روش اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری نجات دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌میل، دو بیمار زیر 60 سال مبتلا به ویروس کرونا با تصمیم داکتران به استفاده از روش درمان آزمایشی اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری از مرگ نجات یافتند.

سازمان جهانی صحت فهرست واکسین‌های احتمالی کرونا را نشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی صحت فهرست واکسین‌های احتمالی کرونا را نشر کرد

اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری تکنیکی است که برای فراهم ساختن حمایت قلبی و تنفسی خارج از بدن با هدف احیای قلبی-تنفسی فردی که سیستم گردش خون و تنفس وی نمی‌تواند اکسیژن کافی برای ادامه حیات را فراهم کند به کار می‌رود.

یکی از بیماران نجات یافته از کووید-19، رایان پادگت، داکتر 44 ساله اهل سیاتل بود که در بخش اورژانس برای بیماران کرونایی کار می‌کرد. دومین بیمار درمان شده انس ددیک، مرد 53 ساله اهل آریزونا بود. او تنها چند روز پس از پدیدار شدن اولین علائم جزئی، به بای‌پس قلبی ریوی نیاز پیدا کرده بود. هر دو بیمار پیش از آلودگی به ویروس کرونا از سلامت کامل برخوردار بودند.

پادگت و ددیک از نخستین بیمارانی هستند كه در سراسر جهان تحت آزمایش اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری برای درمان ویروس کرونا قرار گرفته اند. در مراقبت‌های ویژه طبی، اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری یا حمایت حیاتی برون‌پیکری تکنیکی است که در آن یک دستگاه به جای قلب و ریه بیمار در خارج از بدن کار می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала