دانشمندان از اوج احتمالی شیوع کرونا ویروس خبر دادند

© REUTERS / NIAID-IRFدانشمندان از اوج احتمالی شیوع کرونا ویروس خبر دادند
دانشمندان از اوج احتمالی شیوع کرونا ویروس خبر دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشکده طب عمومی دانشگاه میشیگان امریکا می‌گویند که چهار مورد از هفت ویروس کرونا شناخته شده انسانی باعث همه‌گیری های فصلی مانند آنفولانزا می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، مدیکل اکسپرس در مقاله جدید اش با استناد به دانشمندان دانشکده طب عمومی دانشگاه میشیگان امریکا می‌گوید که چهار از هفت مورد ویروس کرونا شناخته شده انسانی باعث همه‌گیری های فصلی مانند آنفولانزا می‌شود.

دانشمندان یک گام دیگر به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک‌تر شدند  - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان یک گام دیگر به ساخت واکسن ضد کرونا نزدیک‌ شدند

نویسندگان این پژوهش مدعی هستند که بیشتر موارد این بیماری در ماه‌های زمستان ثبت می‌شود که می‌تواند زمان اوج احتمالی یک بیماری همه‌گیر را نشان دهد.

در سال 2010 میلادی، داکتران شروع به ردیابی شیوع چهار ویروس کرونا انسانی (اوسی43، 229ئی، اچ‌کی‌یو1 و ان‌ال‌63) کردند که در صورت آلوده شدن با آنها، علائم خفیفی در انسان ایجاد می‌شود. دانشمندان در حال حاضر مصروف مطالعه ویروس کرونا جدید کووید- 19 هستند.

بیشتر موارد آلودگی از ماه دسمبر تا اپریل – می  مشاهده شده است، در حال که اوج گستری بیماری همه‌گیر در ماه جنوری تا فبروری مشاهده شده بود. فقط 2.5 درصد موارد بین جون و سپتمبر رخ می‌دهد.

کرونا ویروس های فصلی با کووید- 19 مرتب هستند، اما هنوز معلوم نیست که آنا کووید- 19 مانند ویروس فصلی رفتار خواهد کرد یا خیر.

ویروس کرونا (کووید- 19) تقریباً در کل دنیا سرایت کرده است. براساس داده‌های سازمان جهانی صحت بیش از یک میلیون 400 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و کرونا هم جان بیش از 81 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала