شرایط عربستان برای کاهش تولید نفت

© AP Photo / Matthew Brownشرایط عربستان برای کاهش تولید نفت
شرایط عربستان برای کاهش تولید نفت   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس اقتصاد عربستان سعودی شرایط کشورش برای کاهش تولید نفت را مشخص نمود.

 به گزارش اسپوتنیک، دکتر محمد الصبان کارشناس و مشاور مشهور سعودی در اقتصاد بین‌المللی و بازار نفت معتقد است که کشورش آماده است با مشارکت سایر کشورها و در قدم اول مشارکت روسیه، تولید نفت خود را کاهش دهد.

الصبان پس از نشر گزارشات در مورد کاهش نفت روسیه و ایالات متحده گفت، "ریاض آماده است تولید نفت خود را کاهش دهد، اما به شرطی که سایر کشورها، در قدم اول روسیه این کار را انجام دهد".

عربستان سعودی می تواند برای مدت طولانی در برابر بحران نفت مقاومت کند - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی می تواند برای مدت طولانی در برابر بحران نفت مقاومت کند

پیش از این عربستان سعودی به منظور تلاش برای دستیابی به توافقی که تعادل مورد نظر را در بازارهای نفت بازگرداند؛ کشورهای گروه (اوپک پلاس) و گروهی از کشورهای دیگر را به برگزاری نشست فوری، فراخواند. 

این فراخوان، در چارچوب تلاش های دایمی عربستان سعودی برای حمایت اقتصاد جهانی در شرایط استثنایی و به تقدیر از درخواست رئیس جمهوری آمریکا و درخواست دوستان آمریکا، انجام می گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز اخیرا اعلام کرد که در زمینه توافقی میانجیگری کرده که ممکن است به کاهش تولید نفت روسیه و عربستان به میزان 10 تا 15 میلیون بشکه در روز منتهی شود. وی در عین حال تاکید کرد که در زمینه کاهش تولید آمریکا هیچ پیشنهادی نداده است.

یک منبع وابسته به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز جمعه اعلام کرد که گروه صادرکننده اوپک پلاس درحال بحث و تبادل نظر در مورد کاهش عرضه جهانی نفت به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز است.

این منبع یادآور شد که برای توافق در زمینه کاهش بیشتر باید نظر مساعد تولیدکنندگان خارج از این ائتلاف نیز تامین شود.

روسیه و عربستان هر دو عضو گروه سازمان اوپک و متحدانشان هستند، اما آمریکا عضو این سازمان نیست.

بهای نفت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در پی کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین تلاش روسیه و عربستان برای مازاد عرضه نفت به بازار پس از شکست تمدید توافق عرضه پیشین، 65 درصد کاهش یافت.

شیوع ویروس کرونا در سطح جهان سبب کاهش انتظارات رشد اقتصادی و کاهش درخواست نفت شده و این نیز این هفته کاهش قیمت نفت خام به پایین ترین قیمت از سال 2002 بدین سو را در پی آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала