امریکا استفاده تست تشخیص 15 دقیقه‌ای کرونا را مجاز اعلام کرد

© Photo / © REUTERS / Nick Oxfordامریکا استفاده تست تشخیص 15 دقیقه‌ای کرونا را مجاز اعلام کرد
امریکا استفاده تست تشخیص 15 دقیقه‌ای کرونا را مجاز اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آزمایشگاه ابوت در امریکا یک تست تشخیص سریع آزمایش ویروس کرونا تولید کرده که قادر است در 15 دقیقه، وجود ویروس کرونا در خون انسان را تشخیص کند و استفاده آن در امریکا مجاز اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده امریکا اجازۀ استفاده از تست تشخیص ویروس کرونا را داد که می‌تواند در حدود 15 دقیقه وجود ویروس کرونا در خون انسان را تشخیص کند. این تست توسط آزمایشگاه ابوت امریکا تولید شده است.

Тест на коронавирус - اسپوتنیک افغانستان
کیت تست 5 دقیقه‌ای برای تشخیص کرونا ساخته شد

پیش از این مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور ترامپ از توسعه چنین تست در امریکا خبر داده بود. آقای پنس در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه، خاطر نشان کرد که آزمایشگاه ابوت یک تست آزمایشی را تولید کرده است و آن را جهت تصویب آن به اداره مواد غذایی و دارویی کشور ارائه داده است.

در سایت شرکت ابوت آمده است: اداره مواد غذایی و دارویی کشور به شرکت ابوت اجازۀ استفاده تست تشخیص کرونا را در شرایط اضطراری سریع‌ترین آزمایش مولکولی موجود برای تشخیص کرونا داده است که فقط در 5 دقیقه مورد مثبت و در 13 دقیقه مورد منفی را تشخیص می‌کندو

همچنان در بیانیه این شرکت آمده است که ابوت قصد دارد تولید خود را افزایش دهد تا بتواند در هفته آینده 50 هزار تست تشخیص کرونا را به سیستم مرقبت‌های طبی کشور تحویل بدهد.

پیش از این، شرکت امریکایی Cepheid همچنان اعلام کرده بود که از اداره مواد غذایی و دارویی کشور اجازه انجام آزمایشات کرونا را در شرایط اضطراری دریافت کرده است. تست تشخیص ویروس کرونا ساخته شده این شرکت قادر بود تا در 45 دقیقه وجود ویروس کرونا در خون انسان را تشخیص کند.

در تاریخ 11 مارچ سال روان سازمان جهانی صحت کرونا ویروس را یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان اعلام کرد. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 510 هزار نفر در سراسر جهان به کووید-19 مبتلا شده اند و کرونا ویروس جان 23 هزار و 500 نفر را نیز گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала