کاهش مبتلایان به کرونا در چین/ فعالیت متروی ووهان از سرگرفته شد

CC BY-SA 3.0 / Azylber / Chongqing Rail Transit - Hongqihegou - Line 6کاهش مبتلایان به کرونا در چین/ فعالیت متروی ووهان از سرگرفته شد
کاهش مبتلایان به کرونا در چین/ فعالیت متروی ووهان از سرگرفته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی کاهش آمار مبتلایان به کرونا در چین، فعالیت مترو در شهر ووهان چین که کانون شیوع بیماری کرونا ویروس COVID-19 گفته می‌شد تا حدودی از سر گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات شهر ووهان چین امروز شنبه (28 مارچ) اعلام نموده اند که فعالیت  شمار زیادی از خطوط متروی این شهر از ساعت 06:00 تا ساعت 23:00 در روز های کاری و رخصتی هفته دوباره دوباره از سر گرفته  می‌شود.

 علاوه بر این، کلیه مسافران ملزم به پوشیدن ماسک های محافظتی هستند و هنگام ورود و خروج از مترو و گذر به سایر خطوط باید "کد بهداشتی" شخصی شان اسکن کنند.

این در حالی است که چین برای چندمین بار توانست میزان ابتلا به ویروس کرونا در این کشور با مبدا داخلی را به صفر برساند.

بر این اساس، وزارت بهداشت چین اعلام کرد در شبانه روز گذشته تنها 54 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است که همگی این موارد مربوط به افرادی است که از خارج وارد چین شده اند.

اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند  - اسپوتنیک افغانستان
اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین را پیدا کردند

طی روز گذشته هیچ مورد ابتلایی با منشا محلی در چین گزارش نشده است. همچنین طی همین مدت 3 بیمار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین 81 هزار و 395 تن گزارش شده است. همچنین شمار قربانیان به 3 هزار و 295 تن رسیده است.

براساس آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس  COVID-19 به بیش از 565 هزار نفر در سراسر رسیده است.

شمار جان‌باختگان کرونا در جهان از مرز 27 هزار نفر فراتر رفت. بر اساس آمار رسمی، بیشترین قربانیان این ویروس خطرناک از قاره اروپا و به ویژه در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گزارش شده است. دیروز همچنین شمار مبتلایان ایتالیا نیز برای نخستین بار از چین پیشی گرفت.

آمریکا همین اکنون در صدر کشور‌های جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد.

از زمان شیوع کرونا در آمریکا تاکنون مجموع مبتلایان به این ویروس از مرز یک صد هزار نفر عبور کرد. همچنین شمار قربانیان به یک هزار و 543 تن رسید.

قابل یادآوری است که شمار قربانیان بیماری « COVID-19»  » در اروپا، کانون جدید شیوع ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای غربالگری، کیت‌های لازم برای تست‌های تشخیص و نیز مراقبت‌های ویژه از مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف جهان بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала