امریکا با بیش از 85.4 هزار مورد ابتلا به کرونا مقام اول را گرفت

© REUTERS / Jason Redmondامریکا با بیش از 85.4 هزار مورد ابتلا به کرونا مقام اول را گرفت
امریکا با بیش از 85.4 هزار مورد ابتلا به کرونا مقام اول را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده در موارد تأیید شده ویروس کرونا در جهان مقام نخست را گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده امریکا با 85.4 هزار مبتلا مورد ابتلا و بیش از 1288 مورد جان باخته، در مقام اول جهانی قرار گرفته‌است. به این ترتیب ایالات متحده از این لحاظ از ایتالیا و چین پیشی گرفته است. تعداد مبتلان در چین 81.3 هزار مورد گفته شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا از 68 هزار نفر فراتر رفت  - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا از 68 هزار نفر فراتر رفت

در عین حال، در ایالات متحده تعداد تلفات بسیار کمتری نسبت به تعداد کل موارد کشف شده وجود دارد - 1288 کشته در مقایسه با 3298 در چین و 8215 در ایتالیا.
در ایالات متحده، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا به سرعت رو به افزایش بوده و سریعتر از ایتالیا فزونی می یابد در حالی که در چین تعداد موارد جدید ابتلا مانند ایالات متحده امریکا هزاران نفر نیست و روزانه فقط ده ها نفر مبتلای جدید گزارش می شود.
پیش از این 921 نفر به اثر ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا جان های خود را از دست داده بود. سازمان جهانی صحت به تاریخ 11 مارچ کووید – 19 را به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.
براساس آخرین آمار سازمان جهانی صحت، در سراسر جهان بیش از 372 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از آن جمله بیش از 16 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала