نقشه جدید امریکا برای کنترول قیمت نفت با کمک عربستان سعودی افشا شد

© Fotolia / Sergiy Serdyukآمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند
آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها از برنامه ریزی و نقشه جدید ایالات متحده امریکا برای ایجاد اتحاد نفتی با عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، مقامات وزارت انرژی امریکا، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را ترغیب به همکاری با عربستان سعودی برای تثبیت قیمت نفت می‌کنند.

حامیان این طرح به وال استریت ژورنال گفتند که چنین تصمیمی مانع از سقوط جدی قیمت نفت خواهد شد. علاوه بر این، این امر می‌تواند همکاری عربستان سعودی با روسیه را تضعیف کرده و موجب تقویت همکاری ریاض با واشنگتن شود.

 نماینده صنعت نفت آمریکا برای اشتراک به جلسه اوپک دعوت شد - اسپوتنیک افغانستان
نماینده صنعت نفت آمریکا برای اشتراک به جلسه اوپک دعوت شد

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: مقامات امریکایی گزینه‌های مختلفی را برای همکاری بررسی می‌کنند. بر طبق یکی از این سناریوها، مقامات امریکایی تولید نفت را که هم اکنون توسط بخش خصوصی کنترول می‌شود، هماهنگ نخواهند کرد، اما می‌توانند برای جلوگیری از افت قیمت، فعالانه از ذخایر سوخت ملی و مشوق‌های اقتصادی استفاده کنند. گزینه دیگری که بررسی می‌شود این است که امریکا می‌تواند تضمین‌های قانونی برای فعالیت های خود در بازار نفت به عربستان سعودی ارائه دهد.

این طرح اولیه در سطح مسوولان وزارت انرژی امریکا مورد بحث قرار می‌گیرد و هنوز توسط مقامات و کاخ سفید تصویب نشده است. فراهم کردن این قرارداد ممکن است ماه ها طول بکشد.

این در حالی است که رویترز خبر داد که سازمان نفتی اوپک از نماینده تنظیم کننده بازار نفت تگزاس امریکا دعوت نمود تا در جلسه این سازمان شرکت کند.
نماینده کمیسیون راه آهن تگزاس (کمیسیون راه آهن تگزاس، تنظیم کننده صنعت نفت در این ایالت است) در صفحه توئیتر خود نوشت كه اوپك از وی دعوت كرده است که در جلسات این سازمان در ماه جون شرکت نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала