ساخت کیت تشخیص 30 دقیقه‌ای کرونا توسط روسیه و جاپان

© AFP 2023 / Pierre-Philippe Marcouساخت کیت تشخیص 30 دقیقه‌ای کرونا توسط روسیه و جاپان
ساخت کیت تشخیص 30 دقیقه‌ای کرونا توسط روسیه و جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت های روسی و جاپانی پس از تلاش های زیاد قادر به ساخت کیت تشخیص شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) می گوید که همراه با شرکای جاپانی خود،به اساس روش جدید آمازیش و تشخیص کروناویروس در مسکو و حومه از ماه اپریل شروع تا ماه می قابل اجرا می باشد.

روز دوشنبه، هیئت نظارت (RDIF) سرمایه گذاری، تولید سیستم های  تشخیص عفونت کرونویروس نسل جدید را تصویب کرد.

این صندوق گفت: "این سیستم از روش تشخیص مولکولی ایزوترمال «SmartAmp» استفاده می کند، سرعت تست به طور قابل توجهی بیشتر است، و نیاز به آزمایشگاه ثابت ندارد".

ویروس کرونا؛ افغانستان آمادگی تهیه تا 50 هزار کیت تشخیص را دارد - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا؛ افغانستان آمادگی تهیه تا 50 هزار کیت تشخیص را دارد

کریل دمیتریف، رئیس صندوق به خبرنگاران گفت: "یک آزمایش گسترده در ماه اپریل از مسکو و حومه مسکو شروع می شود، و تا ماه می برنامه ریزی شده است. تولید این کیت تشخیص عمدتا در روسیه انجام خواهد شد".

این فناوری جدید در نتیجه همکاری های موفق بین شرکت های روس، جاپان و دانشمندان این کشورها است. برای تشخیص سریع ویروس تا 30 دقیقه طول خواهد کشید، این کیت تشخیص در تمام مکان‌ها قابل استفاده است، می توانید در شفاخانه، مکان های عمومی، مکتب، دفتر، میدان هوایی، ایستگاه قطار و غیر از آن استفاده کرد.

این صندوق افزود که این فناوری جدید در بازارهای خارجی نیز تبلیغ شده است، این روش مجوزهای لازم در اروپا، آسیا و خاورمیانه را نیز با خود دارد. همچنان این کیت تشخیص در کلینیک ها و آزمایشگاه های عربستان سعودی، امارات، اتریش نیز آزمایش و تائید شده است و پیشنهادهای اولیه برای خرید بیش از 500 هزار کیت تشخیص انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала