ویروس کرونا چند روز روی اجسام و سطوح باقی می‌ماند؟

CC BY 2.0 / NIAID-RML / ویروس کرونا چند روز روی اجسام و سطوح باقی می‌ماند؟
ویروس کرونا چند روز روی اجسام و سطوح باقی می‌ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی پس از مطالعات در مورد این که ویروس کرونا تا چه مدت زمانی روی اجسام و سطوح باقی می‌ماند توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امریکایی از مؤسسه ملی سلامت در همیلتون با مشارکت همکاران دانشگاه‌های پرینستون و کالیفرنیا دریافتند که ویروس کرونا جدید تا سه ساعت در هوا، تا چهار ساعت در مس، تا 24 ساعت در مقوا (کارتن) و همچنان دو تا سه روز نیز در روی سطوح پلاستیکی و ضد زنگ باقی می‌ماند.

محققان برای این که چگونه ویروس کرونا در هوا باقی می‌ماند، برای شبیه سازی آن از دستگاه نبولایز استفاده کردند. آنها مایع را به صورت قطرات ریز-هوا ذرات در هوا پاش کردند. «نلتیر ون دورملن» مدیر عمومی در موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که ویروس کرونا جدید دقیقاً از طریق هواپخش (آئروسل) سرایت می‌کند، اما این مطالعه نشان می‌دهند که ویروس کرونا تحت چنین شرایطی می‌تواند تا سه ساعت در هوا باقی بماند.

«جولی فیشر» استاد میکروب شناسی در دانشگاه جرج‌تاون می‌گوید که تا 72 ساعت ویروس کرونا در روی سطوح پلاستیکی و سطوح ضد زنگ باقی می‌ماند «نتایج این تحقیق، ارزش توصیه‌های سلامتی سازمان جهانی صحت را تایید می‌کند هر چقدر توصیه و شست و شوی دست ها ساده و اساسی به نظر برسد، باید آن را دنبال کنید. در یک روز حدود 15 مرتبه هر کس ناخودآگاه صورت خود را لمس می‌کند. چه اتفاقی می‌افتد در هنگام لمس بینی یا چشم، فرد آلوده در دستگیر دروازه لمس کرده باشد و ویروس روی دست ما باقی مانده باشد؟».

اکنون دانشمندان روی مسئله از بین بردن کامل ویروس‌ها از روی اجسام و سطوح کار دارند. در حال که پاسخ قطعی وجود ندارد، توصیه می‌شود که سطوح آلوده مشکوک را با محلول‌های حاوی سفید کننده پاک کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала