ترامپ: به زودی تست کرونا می‌دهم

© REUTERS / JONATHAN ERNST ترامپ: به زودی تست کرونا می‌دهم
 ترامپ: به زودی تست کرونا می‌دهم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که آماده است آزمایشات مربوط به کرونا ویروس را سپری کند.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به زودی تست کرونا خواهد داد.بر این اساس، ترامپ در میان خبرنگاران گفت: از آنجا که احتمال ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 وجود دارد احتمالاً خیلی زود تست این بیماری را خواهم داد.

دونالد ترامپ که پس از اعلام حالت اضطراری ملی برای مبارزه با کرونا پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود، در پاسخ به سؤالی درباره احتمال آزمایش دادنش برای تشخیص ابتلای احتمالی به ویروس کرونا به‌دلیل دیدار هفته گذشته‌اش با یک مقام برزیلی مبتلا به کرونا گفت: «به احتمال زیاد من برای تشخیص کرونا تحت آزمایش قرار خواهم گرفت.»

 احتمال ابتلای دختر ترامپ به کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
احتمال ابتلای دختر ترامپ به کرونا ویروس

اما ترامپ که پیش از این بارها در برابر آزمایش دادن برای تشخیص کرونا مقاومت کرده بود، مدعی شد: «البته آزمایش دادن من به این دلیل نیست که کنار یک مقام برزیلی که تست کرونایش مثبت اعلام شده، عکس گرفته‌ام. دلیل من این است که فکر می‌کنم بالاخره باید این کار را انجام بدهم.»

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده است. وی هفته قبل در اقامتگاه مارالاگو میهمان ترامپ بود و رئیس جمهور آمریکا به گرمی از وی استقبال کرد. از این رو مقامات امنیتی کاخ سفید نگران هستند ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شده باشد.

شبکه های خبری گزارش دادند، علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور برزیل ابتلای خود به کرونا را تکذیب کرده محاسبات در کاخ سفید برای گرفتن تست ابتلا به کرونا از ترامپ در حال تغییر است و برخی مقام‌های کاخ سفید معتقدند برای جلوگیری از گسترش این ویروس کرونا در میان دستیاران ترامپ او باید تست بدهد. 

براساس آمار وزارت بهداشت آمریکا تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 1991 نفر رسیده است و 41 نفر نیز جان باخته اند.

سازمان بهداشت جهان به تاریخ 11 ماه مارچ سال روان میلادی بیماری کرونا را همه گیر اعلام کرد. شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال گذشته در «ووهان» چین آغاز شده و اکنون به بیش از 120 کشور جهان رسیده است. 142 هزار نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده و حدود 5400 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. حدود 71 هزار نفر از افراد مبتلا نیز بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала