کرونا ویروس وارد تقریباً 100 کشور جهان شده است

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر Тест-системы для диагностики нового коронавируса в Центре гигиены и эпидемиологии в Красноярском крае
Тест-системы для диагностики нового коронавируса в Центре гигиены и эпидемиологии в Красноярском крае - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار کشورهای که در آن موارد آلودگی به ویروس کرونا گزارش شده است نزدیک به 100 کشور می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک، اولین روز یکشنبه مقامات مولداویا، پارگوائه، بلغارستان و مالت اعلام کردند که در این کشورهای مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است و همچنان شمار مبتلایان به این بیماری در سایر کشورها نیز رو به افزایش است.

براساس داده‌های روز یکشنبه کمیسیون دولتی صحت در چین، طی 24 ساعت گذشته شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 24 نفر رسیده است و همچنان 44 نفر دیگر به این ویروس آلوده شده اند و وضعیت صحی 1.6 هزار نفر دیگر نیز بهبود یافته است.

این کمیسیون می‌گوید که شمار مبتلایان این بیماری در چین تقریباً به 80.7 هزار نفر رسیده در حالی که وضعیت صحی 57 هزار آن بهبود یافته است. ویروس کرونا همچنان جان 3097 نفر در این کشور گرفته است.

طی روز گذشته در فرانسه، 336 مورد عفونت جدید به ویروس کرونا ثبت شد. شمار مبتلایان به این بیماری در فرانسه به 949 نفر می‌رسید و همچنان 11 نفر در این کشور به اثر کرونا جان‌های خود را از دست داده اند.

شمار قربانیان کرونا ویروس در ایران به ۱۴۵ نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار قربانیان کرونا ویروس در ایران به ۱۴۵ نفر رسید

در ایتالیا 36 نفر در روز در اثر ویروس کرونا جان‌های خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به 5 هزار و 833 نفر می‌رسید. 233 نفر دیگر به اثر کرونا جان‌های خود را از دست داده اند.

مقامات ناروی همچنان روز شنبه از ثبت 34 مورد عفونت جدید به ویروس کرونا در کشور خبر داد که شمار افراد مبتلا به این ویروس در ناروی به 147 نفر رسیده است.

یونان همچنان از تاییدی 21 مورد دیگر از ویروس کرونا خبر داد. شمار مبتلایان در این کشور از 45 به 66 نفر افزایش یافته است.

کرونا ویروس در جمهوری چک همچنان در حال گسترش است. مقامات چک از پنج مورد عفونت جدید به ویروس کرونا خبر دادند که در کل شمار مبتلایان در این کشور به 26 نفر رسیده است.

چهار مورد عفونت جدید به ویروس کرونا همچنان در کشور رومانیا شناسایی شده است. شمار مبتلایان 10 نفر، 16 نفر در قرنطینه و 13 هزار مورد دیگر تحت شرایط در خانه‌های شان قرار دارند.

پس از قرنطینه کشتی تفریحی دایاموند پرینس در بندر یوکوهاما جاپان به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، این بار روز شنبه کشتی کروز مرتبط با اولین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در کالیفرنیا در سواحل سانفرانسیسکو متوقف شد و سرنشینان آن مورد آزمایش قرار گرفتند. 

در پی بروز نشانه‌های احتمالی بیماری در 11 مسافر و ده خدمه در کشتی گرند پرینسس، هزاران مسافر آن که در مسیری دو طرفه از سانفرانسیسکو به هاوایی سفر کرده بودند، در کشتی نگه داشته‌ شده‌اند. 

تا اخرین لحظه‌ها، فقط سه مورد عفونت جدید به ویروس کرونا در مصر شناسایی شده است افراد مبتلا به این بیماری، یک شهروند مصری، یک شهروند کانادایی و چینایی می‌باشند.

شماری از شرکت‌های هوایی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پروازهای خود را به آن عده کشورهای که کرونا در آنها در حال گسترش است لغو یا کاهش داده اند.

شرکت هوایی آئروفلوت روز شنبه (7 مارچ) از کاهش پروازهایش به ایران خبر داد. این شرکت روسی گفت که از تاریخ 8 مارچ پروازهای این شرکت به ایران از پنج پرواز در هفته یه یک پرواز کاهش می‌یابد.

قرنطینه 14 شهر در ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
قرنطینه 14 شهر در ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا

اقدامات امنیتی پيشگيرانه در اروپا

با توجه به افرایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا، بسیاری از کشورها اقدامات امنیتی پیشگیرانه را در مرزهای خود ارائه می‌دهند. بنابراین اپراتور راه آهن فنلاند اعلام کرد که قطارهای مسافربری سن پترزبورگ- هلسینکی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، درجه حرارت بدن مسافران چک می‌شود در صورت که درجه حرارت بدن شان بالا باشد به خاطر تایید بیشتر به شفاخانه در منتقل می‌شوند.

مقامات لهستانی همچنان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در مرز خود درجه حرارت افراد که وارد کشور می‌شوند، را انجام می‌دهد در صورت که درجه حرارت بدن بالا باشد با آمبولانس ها به شفاخانه انتقال داده می‌شوند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا همچنان طی حکمی، دستور قرنطینه 14 شهر این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

براساس این حکم، در ایتالیا از روز 8 مارچ تا 3 ماه اپریل تمام منطقه لومباردی و 14 شهر دیگر این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا برای رفت و آمد بسته خواهد شد.

کرونا ویروس در امریکا و کشورهای امریکای لاتین نیز گسترش کرده است. مقامات ارجنتینی از نخستین مرگ ناشی از ویروس کرونا در کشور خبر دادند.

اولین مرد عفونت از ویروس کرونا در پایتخت امریکا نیز ثبت شد. علاوه بر این، یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس سالانه محافظه کار حزب جمهوری خواه امریکا که در تاریخ 26 تا 29 فبروری برگزار شد، به ویروس کرونا آلوده شد، که در آن کنفرانس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با معاون خود سخنرانی می‌کردند.

اندور کوومو، فرماندار ایالت نیویورک روز شنبه از اعلام وضعیت اضطراری به دنبال افزایش شیوع کرونا در ایالت خبر داد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک به 76 نفر رسیده است.

اعلام وضعیت اضطراری در نیویارک به دلیل کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
اعلام وضعیت اضطراری در نیویارک به دلیل کرونا ویروس

علاوه بر این، تا 9 ماه مارچ مقامات امریکایی 2.1 میلیون تست را به آزمایشگاه‌های خصوصی برای تعیین کرونا ویروس ارسال می‌کنند. تولید کنندگان امیدوارند که تا پایان هفته آینده 4 میلیون تست اضافی نیز ارائه دهند.

اوضاع در فدراسیون روسیه

مقامات مسکو گزارش دادند که 6 مورد عفونت جدید به ویروس کرونا در این شهر تایید شده است. وضعیت صحی اولین بیمار بهبود یافته و دیروز از شفاخانه مرخص شده است و 5 بیمار دیگر نیز در شفاخانه‌های پایتخت تحت تداوی قرار دارند. وزارت صحت عامه روسیه می‌گوید که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برای شهروندان که از کشورهای با وضعیت نامطلوب اپیدمیولوژیک، چین، کوریای جنوبی، ایران، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان وارد کشور می‌شوند خط تماس ترتیب داده شده است. این وزارتخانه می‌گوید که بیش از 7 هزار تماس و بیش از 500 درخواست مرخصی بیمار دریافت کرده است.

خطر گسترش کرونا ویروس نه تنها رویدادهای فرهنگی بلکه ورزشی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

روز شنبه، رنه فاسل، رئیس فدراسیون جهانی هاکی روی یخ اعلام کرد که این فدراسیون تصمیم به لغو مسابقات قهرمانی هاکی جهان بانوان که از 31 مارچ تا 10 اپریل در کانادا قرار است برگزار شود، لغو کند. وی همچنان گفت هنوز تصمیم لغو مسابقات هاکی جهانی آقایان که قرار در ماه می در سوئیس برگزار شود، گرفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала