کرونا ویروس به یونان هم رسید

© REUTERS / CHINA DAILY کرونا ویروس به یونان رسید
  کرونا ویروس به یونان رسید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات صحت یونان از ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در یونان تشخیص شد. وزیر صحت یونان امروز، چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: بیمار یک زن 38 ساله یونانی است که سفری به منطقه‌ای در شمال ایتالیا داشته است.

بر اساس اعلام وزارت صحت، خانم مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستانی در تسالونیکی بستری شده است و همه کسانی که طی روزهای اخیر با او تماس داشتند، به طور داوطلبانه در قرنطینه قرار گرفتند.

 آمریکا: طی یک ماه و نیم آزمایش واکسن واکسن کرونا بالای انسان آغاز خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: طی شش هفته آینده آزمایش واکسن کرونا بالای انسان آغاز می‌شود

از سوی دیگر، برزیل نیز از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا خبر داد که با این حساب، این نخستین مورد از مشاهده این بیماری در آمریکای لاتین به حساب می‌آید.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون خارج از چین در نزدیک به 30 کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 77 هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

در میان کشورهای اروپایی ایتالیا با 150 مورد بیشترین موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا را دارد. در ایران تا سوم ماه حوت هشت مورد مرگ بر اثر کرونا اعلام شده که بیشترین تلفات در یک کشور، به جز چین است. وزارت بهداشت ایران همچنین از شناسایی 43 مورد ابتلا به کرونا خبر داده اما کارشناسان احتمال می‌دهند آمار واقعی بسیار بیشتر باشد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала