ترامپ نمی خواهد امریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا را در کشور ببیند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ نمی خواهد امریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا را در کشور ببیند
ترامپ نمی خواهد امریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا را در کشور ببیند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا از بازگشت امریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا به کشور خشمگین است.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست با استناد از منابع آگاه در کاخ سفید می‌گوید که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا از تصمیم مشاوران خود مبنی بر اجازۀ بازگشت دادن به امریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا به کشور، خشمگین شده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، ترامپ مطمین بود که آمریکایی‌های آلوده به ویروس کرونا در کشتی تفریحی (Diamond Princess) در خارج از کشور در قرنطینه باقی خواهند ماند. در ابتدا به رئیس‌جمهور ترامپ گفته شده بود که امریکایی‌ها توسط دو طیاره به وطن بازگشت داده می‌شوند و بیماران مبتلا به کرونا در جاپان باقی می‌مانند.

بعداً وزارت امور خارجه و نمایندگان وزارت صحت عامه امریکا تصمیم گرفتند که 14 شهروند آلوده امریکایی بدون مطلع ساختن رئیس‌جمهور به‌طور مخفیانه به کشور بازگردانند و آنها را در قرنطینه قرار دهند. به گفته نماینده دولت، زمانی رئیس‌جمهور ترامپ متوجه شد که افراد آلوده به کرونا به امریکا منتقل می‌شوند، عصابی بود و گفت که این تصمیم می‌تواند به برنامه‌های وی برای مهار شیوع کرونا ویروس آسیب برساند.

کشتی تفریحی (Diamond Princess) در 5 فبروری در سواحل جاپان لنگر انداخت. این اتفاق بعد از این حاصل شد كه عده‌ای از سرنشینان این کشتی نشانه‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا را داشتند. اکنون در این کشتی حدود 3.7 هزار مسافر از بیش از 50 کشور جهان وجود دارند. طبق آمار وزارت صحت عامه جاپان، در کل بیش از 600 مسافر کشتی به این ویروس آلوده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала