در ایران دو بیمار بر اثر کرونا جان باختند

© REUTERS / Stringerدر ایران دو بیمار بر اثر کرونا جان باختند
در ایران دو بیمار بر اثر کرونا جان باختند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش دو بیمار در شهر قم ایران که احتمال می‌رفت به کرونا مبتلا شده باشند، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صحت عامه ایران اعلام کرد که هر دو بیمار ساعتی پیش جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صحت عامه ایران امروز چهارشنبه (30 دلو) اعلام کرد که تست اولیه دو بیمار نسبت به ویروس کرونا در شهر قم مثبت بود و هر دوی آنها ساعتی پیش جان باختند.

وی در صفحه توییتر اش نگاشته است: «بدنبال پیک بیماری‌ های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند، متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت نمودند».

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسمبر سال 2019 در شهر ووهان چین شناسایی شد. مقامات شهرداری ووهان در 31 دسمبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این «بیماری مرموز» مبتلا شده اند.

واکسینی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر داکتران در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن بیر و بار و عمومی خودداری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала