شرایط گفتگو برای حل بحران یمن

© AP Photo / Vahid Salemiحسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روحانی: اگر عربستان دست از تجاوز در یمن بردارد، شرایط برای گفتگو آماده‌تر خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک. حسن روحانی رئیس جمعهور ایران امروز یکشنبه اظهار داشت، که اگر عربستان دست از تجاوز در یمن بردارد، شرایط برای گفت ‌وگو و مصالحه بسیار آماده‌تر خواهد بود و یکی از مسائل بسیار مهم مساله یمن است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک افغانستان
روحانی: جنگ عربستان سعودی بر ضد یمن نتیجه سیاست ناکام ان کشور است

حسن روحانی در رابطه با اخبار مبنی بر میانجیگری بین ایران و عربستان گفت:" همواره دولت‌هایی بودند که پیام‌هایی را برای ما می‌آوردند. در ابتدا نخست وزیر سابق پاکستان به همین علت به ایران آمد و بعد هم نمایندگان کشورهای دیگر نیز به ایران آمدند. در این اواخر دولت پاکستان نیز در این زمینه فعال بود. همچنین دولت عراق نیز در این زمینه فعالیت نموده است."
روحانی افزود:" دولت‌های دیگری نیز در این زمینه فعال بودند، دولت‌های اروپایی نیز پیام‌هایی را برای ما آوردند. همواره پاسخ ما این بوده که ما یک مشکل پیچیده غیرقابل حل با عربستان نداریم و هر زمانی که عربستان آماده باشد، مسائلی که میان دو کشور است، قابل گفتگو است."
رئیس جمهور ایران تصریح کرد:" البته فعلاً مهمترین مساله در منطقه، برای عربستان سعودی مساله یمن هست و بسیار مهم است که پایان کار چگونه باشد. عربستان سعودی اشتباه بزرگی نسبت به یمن در منطقه مرتکب شد و فکر می‌کرد می‌تواند یمن را در چند هفته یا چند ماه تسلیم کند. این خطا و اشتباهی بود که عربستان انجام داد و تا امروز هم خودش گرفتار شده و هم مردم یمن را گرفتار و کشتار بی‌سابقه و در آنجا ایجاد کرده است."
وی خاطرنشان کرد:" البته اگر عربستان دست از تجاوز در یمن بردارد، شرایط برای گفت ‌وگو و مصالحه بسیار آماده‌تر خواهد بود و یکی از مسائل بسیار مهم مساله یمن است. معتقدیم مساله یمن باید به خود مردم یمن واگذار شود و خود مردم یمن باید حل و فصل کنند و کشورهایی که به یمن تجاوز کردند هم باید دست از تجاوز بردارند و هم باید غرامت و خسارت را به مردم یمن بپردازند."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала