ترکیه ده‌ها تانک زره‌‌هی را به سوریه فرستاد

© Sputnik / Hikmet Durgunترکیه ده‌ها تانک زره‌‌هی را به سوریه فرستاد
ترکیه ده‌ها تانک زره‌‌هی را به سوریه فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه نیروهای اضافی همراه با تجهیزات زره‌های به شهر ادلب سوریه اعزام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ترکیه نیروهای اضافی را در ترکیب کاروان ورودی ده‌ها تانک و خودرو زرهی به شهر ادلب سوریه اعزام کرد.
منبع گفته است که دلیل اعزام تجهیزات از سوی ترکیه موفقعیت‌های اخیر نیروهای سوریه بود که در اواخر توانستند شهر سراقب را از وجود شورشیان پاکسازی کنند.
خاطرنشان شده است که اوضاع در ادلب بسیار پرتنش است و به ارتش ترکیه دستور داده شد كه از ورود مردم سوریه به استان جلوگیری كنند. به گفته این منبع، در صورت عدم تثبیت اوضاع در روزهای آینده، ممکن است وضعیت از کنترل خارج شود.
در اوایل ماه فبروری، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت كه كشور وی حق دارد در ادلب سوریه در مقابل حملات ارتش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از خود دفاع كند. وی همچنین آرزو کرد که روسیه تأثیر بگذارد و جلوی حمله اسد در ادلب را بگیرد.
ارتش سوریه طی نزدیک به یک ماه، در واکنش به عدم پاییبندی عناصر تروریستی و ترکیه به آتش‌بس در ادلب، عملیاتی را آغاز کرده و توانسته است،دومین شهر بزرگ این ولایت یعنی «مَعرة النُعمان» و شهرک «خان‌طومان» را به همراه 20 روستا و شهر دیگر در غرب ولایت حلب آزاد کند.
ترکیه در نهم اکتبر سال جاری میلادی عملیات خود با عنوان "چشمه صلح" را به بهانه حذف تروریست‌ها از شمال شرق سوریه آغاز کرد.
ترکیه می‌خواهد تروریست‌های پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق از منطقه بیرون بروند تا بتواند منطقه به اصطلاح "امنی" را برای بازگشت دو میلیون آواره سوری ایجاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала