خوراکه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

© Depositphotos.com خوراکه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
 خوراکه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص تغذیه غذا های را نام‌‌برد که برای تقویه سیستم ایمنی و دفاع بدن در برابر بیماری ها مفید است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه آلمانی Focus ، متخصص تغذیه اوا-ماریا فون بروچ شش غذای را نام برد که سیستم ایمنی بدن و حساسیت به عفونت ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته این متخصص، مصرف پالک که حاوی ویتامین A است در زمستان، سلامت غشاهای مخاطی را در برابر بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این ، بروچ به فواید زردک نیز اشاره نموده که دارای کاروتنوئیدهایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و از سیستم ایمنی بدن انسان به طور درست نگهداری می کنند.

متخصص همچنین توصیه می کند که ماهی(حاوی ویتامین های گروه  B زینک و سلنیوم) سیستم دفاعی بدن را  تقویت می‌کند و خسته‌جات که (سرشار از ویتامین E و مس) هستند نیز برای تقویه سیستم ایمنی بدن مفید ثابت شده است.

 محصول دیگری که برای تقویت سیستم دفاعی باید در رژیم غذایی گنجانده شود، کرم مخصوصاً انواع قرمز آن است.  این غذا سرشار از ویتامین های A و C و همچنین سلنیم است. کچالو نیز نباید فراموش شود. متخصص این غذا را  "بمب واقعی ویتامین C" نامیده است.

 متخصص تغذیه در اخیر می‌افزاید: مصرف زیاد چربی و اضافه وزن منجر به وخیم تر شدن عملکرد سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماری ها می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала