واکنش تند پاکستان به اظهارات غنی در مورد بازداشت منظور پشتین

© REUTERS / DENIS BALIBOUSE واکنش تند پاکستان به اظهارات غنی در مورد منظور پشتین
 واکنش تند پاکستان به اظهارات غنی در مورد منظور پشتین   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان، اظهارات اخیر رئیس‌جمهور افغانستان درباره بازداشت سرکرده یک گروه قبیله‌ای در پاکستان را به منزله رویکرد دخالت‌جویانه افغانستان در امور داخلی پاکستان قلمداد کرد.

 وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به توییت اخیر اشرف غنی درباره بازداشت سرکرده گروه موسوم به "جنبش محافظت از پشتون" در شمال غرب پاکستان، اعلام کرد اینگونه اظهارات مقامات افغانستان دخالت در امور داخلی پاکستان تلقی می‌شود و به ضرر روابط دوجانبه است.

این بیانیه افزود: پاکستان برای گسترش روابط دوجانبه با افغانستان بر اساس اصل دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر تلاش خواهد کرد؛ در این راستا اسلام آباد از کابل برای گسترش همکاری‌های سازنده و هدفمند از جمله در امور صلح منطقه‌ای دعوت می‌کند.

به دنبال بازداشت "منظور احمد پشتین" رئیس جنبش محافظت از پشتون‌ها و شش نفر از فعالان این جنبش توسط پلیس پاکستان، اشرف غنی؛ رئیس جمهور افغانستان در توییتی نسبت به این ماجرا ابراز تاسف کرد و آزادی فوری افراد بازداشت شده را خواستار شد.

منظور پشتین یکشنبه شب در شهر پیشاور پاکستان از سوی پولیس بازداشت شد. به همراه او، 6 عضو دیگر این جنبش نیز بازداشت شده‌اند.

پاکستان دلیل بازداشت آنان را اظهارات برضد دولت این کشور گفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала