شرکت اپل رمزدهی گوشی‌هایش را ساده می‌سازد

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت اپل رمزدهی گوشی‌هایش را ساده می‌سازد
شرکت اپل رمزدهی گوشی‌هایش را ساده می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت اپل قصد دارد از رمزنگاری iCloud صرف نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کمپنی اپل، تصمیم دارد در گوشی‌ها برنامه رمزگذاری آیکلود را حذف کند. منابع رویترز معتقدند كه این امر هك كردن آیفون را تسهیل خواهد كرد و شركت تصمیم گرفته است پس از فشار اف بی آی، ایده معرفی رمزگذاری نهایی را از بین ببرد.
به گفته منابع، این شرکت برنامه ریزی کرده بود که بیش از دو سال رمزگذاری نهایی به آیکلود را اضافه کند. اما ،اف بی آی، که در مورد برنامه های شرکت خبر می‌شود، به شدت با ابتکار عمل مخالفت کرد. پولیس اف بی آی، می‌گوید که این طریقه احتمال هک کردن آیفون و کسب اطلاعات در مورد دستگاه های مجرمان را پیچیده تر می کند. پس از آنکه اف بی آی موضع خود را در مورد این موضوع اعلام کرد، این شرکت قصد دارد برنامه های رمزنگاری را اجرا کند.

احتمال رونمایی از پنج آیفون جدید اپل در سال آینده - اسپوتنیک افغانستان
احتمال رونمایی از پنج آیفون جدید اپل در سال آینده

کارشناس رویترز، گفته است در حال حاضر این شرکت می‌تواند اطلاعات را درمورد مجرمین به دولت بدهد اما اگر شركت رمزنگاری را اجرا كرد، حتی با این همه تمایل نمی توان حافظه ابری كاربران را خراب كند. به این اساس شرکت اپل تصمیم دارد تا از خواست‌های دولت در آینده محتاط باشد.
یکی از کارمندان پیشین شرکت اپل، اظهار داشت که شرکت می تواند پروژه رمزگذاری را به دلایل دیگری که مربوط به اف بی آی، نیست، محدود کند. وی اظهار داشت این شرکت از ترس این که برخی از کاربران ممکن است رمزهای عبور را فراموش کرده و دسترسی دائمی به داده های رمزگذاری شده را از دست دهند. تغیرات خواهد آورد.
اپل در حال حاضر از کاربران بدون رمزگذاری نهایی استفاده می کند. این بدان معناست که کلید رمزگشایی نیز در سرورهای این شرکت ذخیره شده است که اپل در صورت درخواست رسمی مقامات باید آن را صادر کند. این شرکت به طور انتخابی از رمزگذاری نهایی به انتها استفاده می کند و از این فناوری برای پیام های «آی‌مسج» و کلمه عبور کاربر استفاده می کند.
در تاریخ 15 جنوری، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا علناً از اپل انتقاد كرد. زیرا این شركت در باز كردن تلفن های هوشمند مظنونان و مجرمان به خدمات ویژه كمك نمی كند. در سال 2016 اف بی آی خواستار باز کردن قفل آیفون یک تروریست که 14 نفر را در سن برناردینو شلیک کرده بود کرد. اما اپل امتناع کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала