انتقاد اردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر

© AP Photo / Pool/Emrah Yorulmazانتقاد اردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر
انتقاد اردوغان از یونان بخاطر مذاکره با مارشال حفتر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ترکیه می‌گوید که یونان با دعوت‌کردن مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبیا به آتن، بازی نادرست را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از این مقامات یونانی گفته بودند که مارشال حفتر در مذاکرات با نخست‌وزیر یونان، دخالت خارجی در امور لیبیا را چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه نظامی، را مضر دانسته، اقدامات ترکیه و امضای توافقنامه با حکومت وفاق ملی به رهبری فایز سراج را محکوم کرده است.

اردوغان قبل از پرواز به کنفرانس درمورد لیبیا در برلین، گفت: "یونان توسط آلمان دعوت نشده است (به کنفرانس درمورد لیبیا)، به همین دلیل احساس اضطراب دارد. حفتر مشروعیت ندارد، اما سراج را جهان به رسمیت شناخته است. حفتر را به یونان دعوت کردند و او در آنجا مذاکرات انجام داد. من با میتسوتاکیس (نخست‌وزیر یونان) درمورد اینکه وی بازی نادرست را آغاز کرده است، صحبت کردم. مذاکرات آنها با حفتر هیچ ارزشی ندارد".

Автомобиль Ливийской национальной армии Халифы Хафтара ведет огонь под Триполи - اسپوتنیک افغانستان
پیش نویس بیانیه نهایی کنفرانس برلین در مورد لیبیا

آلمان روز سه شنبه رسما اعلام کرد که به تاریخ ۱۹ جنوری در برلین کنفرانس درمورد حل و فصل بحران در لیبیا برگزار می‌کند. در این کنفرانس نمایندگان روسیه، امریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و کشورهای دیگر دعوت شده اند.

سراج و حفتر اعلام کرده اند که در کنفرانس برلین شرکت می‌ورزند.

قبل از این به تاریخ ۱۴ جنوری گزارش شد که حفتر بدون امضای توافقنامه صلح با سراج، مسکو را ترک کرده است. گفته می‌شود پس از رسیدن مارشال حفتر به پایتخت لیبیا، درگیری‌های مسلحانه دوباره آغاز شد.

مذاکرات میان حفتر و السراج قرار بود به تاریخ ۱۳ در مسکو برگزار شود. دلیل عدم برگزاری این مذاکرات خودداری نیروهای ارتش ملی لیبیا از ترک کردن طرابلس، پایتخت این کشور، بود. با این حال، سرگئی لاوروف، سرپرست وزارت خارجه روسیه گفت که طرفین به پیشرفت‌هایی در مذاکرات دست‌یافتد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала