ترامپ بابت خروج از عراق پول خواست

© REUTERS / Kevin Lamarque ترامپ بابت خروج از عراق پول خواست
 ترامپ بابت خروج از عراق پول خواست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا اظهار داشت كه به عقیده وی، مقامات عراقی در صورت خروج سربازان آمریكایی از قلمرو این كشور باید جبران خسارت كنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری Fox News گفت اگر عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی از خاک خود است باید هزینه پرداخت کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: رهبران عراق در مذاکرات خصوصی درخواستی مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور مطرح نکردند و   افزود: با این حال ما هیچ مشکلی با خروج نظامیان آمریکایی از عراق نداریم.

او در اظهاراتش گفت: «ما مقادیر زیادی از پول آن‌ها را همین حالا در اختیار داریم. ما حجم زیادی از پول آن‌ها را داریم. ما 35 میلیارد دالر از پول آن‌ها را همین حالا در یک حساب داریم و من فکر می‌کنم آن‌ها با پرداخت موافقت خواهند کرد. من فکر می‌کنم آن‌ها موافقت خواهند کرد بپردازند. در غیر این صورت ما در آنجا خواهیم ماند».

 نکات کلیدی سخنرانی ترامپ پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق - اسپوتنیک افغانستان
نکات کلیدی سخنرانی ترامپ پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق

ترامپ بار دیگر مدعی شد: ما با "کشتن" سلیمانی طرح او علیه اهداف آمریکایی در خارج از این کشور را ناکام گذاشتیم.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که آمریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала